مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

مهم ترین اهداف دومین اجلاس منطقه ای " آموزش برای همه " اعلام شد

مهم ترین اهداف و اولویت های دومین اجلاس منطقه ای وزرا و کارشناسان آموزش و پرورش ، با توجه به اهمیت تقویت و هماهنگی اقدامات در زمینه آموزش برای همه ، اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اجلاس کارشناسی قبل که در اسلام آباد برگزار شده بود با توجه به اهداف آن رضایت بخش و مفید واقع شده بود.

بر اساس این گزارش ، شرکت کنندگان در این اجلاس با توجه به اهداف شش گانه مقرر در سند داکار شاخص های از ارزیابی EFA مواردی نظیر ارائه تصویر جامعی از میزان پیشرفت کشورهای شرکت کننده در اجلاس از سال 2000 تاکنون در جهت دستیابی به اهداف آموزش برای همه ، بررسی جایگاه معلمان و ارتقای سطح علمی آنان ، کیفیت آموزش ، آموزش دختران و برابر جنسیتی ، آموزش فراگیر و مهارت های زندگی را مورد بررسی قرار خواهند داد.

همچنین ارائه گزارش از برنامه های ملی به موجب اسناد ملی و منطقه ای و اقدامات به عمل آمده ، ارائه چالش های پیش روی آموزش برای همه در سطح ملی و منطقه ای ، تعیین اولویت ها و استراتژی های لازم برای فائق آمدن بر موانع و تسریع پیشرفت امور و ارائه توصیه های لازم از جمله برنامه های عمل و اولویت های آموزش برای همه برای بررسی و تصویب در اجلاس وزرا ، از دیگر مواردی است که در این اجلاس مورد بررسی قرار می گیرد. " خبرگزاری مهر "


ولادت باسعادت فاطمه زهرا (س) روز مادر مبارکباد

عصاره همه مهربانی ها را گرفتند و از آن مادر را ساختند. شکسپیر

مادر والاترین شاعر،چیره دست ترین نقاش،تردست ترین آهنگساز و ماهر ترین پیکرتراش است. اوشو

هیچ نغمه ای روح پرور تر و د لنشین تر از کلمه مادر وجود ندارد. جبران خلیل جبران

هیچ گلی عطر و رنگ و زیبایی مادر را ندارد. ارنست همینگوی

برای من مادرم با شکوه ترین زنی است که دیده ام. چارلی چاپلین

یک بوسه مادرم مرا نقاش کرد. رافائل

آنگاه که فرشتگان در آسمانها سر در گوش یکدیگر نهاده و نغمه های پر شور عشق را سر می دهند،هرگز نمی توانند کلمه ای آسمانی تر از کلمه مادر بیابند. ادگار آلن پو

خداوند به پیامبر (ص) سه معجزه داد : قرآن ، علی و فاطمه

اسلام در قالب کلمات قرآن ، در سیمای یک مرد ، علی و در کالبد یک زن ، فاطمه است.
به گزارش گروه تحقیق و بررسی سرویس مذهبی خبرگزاری زنان ایران «ایونا» ، پیامبر این سه تصویر از اسلام را یکجا به بشریت ارائه کرد .
این هر سه ، معجزه بودند و هستند و خواهند بود. هیچ کتابی مانند قرآن در تاریخ بشر پدیدار نشده و نخواهد شد.
این سه معجزه با هم مشابهت ها و تفاوت هایی دارند ، این هر سه نشانه خداوندند و خدا را به مخاطبان خود نشان می دهند. این هر سه راه خدایند و هر کس در متن پیام آنها حرکت کند ، به خدا خواهد رسید و هیچ مردی تا آنجا که علی با بال و پر عشق و ایمان پرواز کرد ، صعود نخواهد کرد. این هر سه ، میثاق خدا با مردم اند. این هر سه ، میزان سنجش و داوری درباره چگونه بودن و چگونه شدن مردم اند. این هر سه صور ناسوتی پدیده های ملکوتی اند . این هر سه ، با اراده خاص خداوند پدید آمده اند. این هر سه ، دلیل وجود خداوندند. این هر سه ، نقش جاویدان در تاریخ بشر داشته و خواهند داشت. این هر سه هادی و در نتیجه شافع شیفتگان و پیروان خودند.

برای ادامه مطلب کلیک کنید  http://www.women.org.ir/news.949

کتابهای کمک آموزشی عادت فکر کردن را از دانش آموزان سلب می کند

کارشناس تالیف کتب ریاضی ، گفت : کتابهای کمک آموزشی عادت فکر کردن را از دانش آموزان سلب کرده و راه و روش دستیابی به پاسخ سولات را از دانش آموزان پنهان می کند .

وی در گفت و گو با خبرنگار کتاب مهر ، در ادامه افزود : کتابهای کمک آموزشی حجم زیادی از کاغذ را نابود می کند و کتابهای کمک آموزشی و کتابهای تست حوزه آموزش را دچار آشفتگی می کند .

حمیدی تصریح کرد : کتابهای حل المسائل ها بسیار در زمینه آموزش به دانش آموزان لطمه وارد می کند و روشی که دانش آموزان را به استفاده از حل المسائل تشویق کند بسیار بد و مضر است .

کارشناس ارشد تالیف کتابهای کمک اموزشی ریاضی در ادامه به مهر ، گفت : اگر این کتابها دانش آموزان را عادت ندهد که فکر کنند و آنها را بیشتر تشویق کند که از نتیجه تلاش خود استفاده نکند و همیشه به دنبال استفاده از نتایج حاضر و آماده باشد باعث می شود دانش آموزان چیزی نیاموزد .

به گزارش مهر ، کارشناس و مولف کتابهای کمک آموزشی ریاضی گفت : در مواجهه با کتابهای کمک آموزشی  دانش آموزان عادت می کنند که خود مساله را حل نکنند و به این سمت کشیده می شوند که از روی کتابهای حل المسائل رونوشت بردارند و آن را معلمشان تحویل دهند .

وی تصریح کرد : کتاب اموزشی باید عرصه را باز بگذارد برای پرورش خلاقیت دانش آموزان . البته اگر عرصه انتشار کتابهای آموزشی باز باشسد کتابهای آموزشی بیشتری منتشرخواهد شد و به هیچ رو نمی توان با مکانیسم های تنبیهی مانع از انتشار کتابهای کنونی شد .

حمیدی در ادامه افزود : مشکل در زمینه کتاب کمک آموزشی به جنبه روانی که برای دانش آموزان و خانواده هایشان پیش می آید باز می گردد . اگر در نهایت کنکور هم برداشته شود باز هم انتشار چنین کتابهایی منتفی نیست .

وی تصریح کرد : در شرایطی می توان از تهیه کتاب اموزشی مفید مطمئن شد که مولفان و ناشران آنها اعتماد داشته باشیم . معمولا اکثر موسساتی که در این حوزه فعالیت می کنند به دنبال کسب سود های بیشتر هستند و از جنبه ضد آموزشی و تاثیرات منفی کتبهای خود غافل هستند .

این کارشناس کتابهای کمک آوزشی گفت : دانشی که جوانان کشور ما به آن نیاز دارند از طریق سیستم کتابهای کمک آموزشی موجود به دست نمی آید و انتشار و گسترش این گونه کتابها نیازمند تحولی اساسی است .

وی با منتفی دانستن تاثیر نظارت بر انتشار کتابهای کمک آموزشی گفت : به درستی نمی توان در این حوزه معیارهایی را برای کتابهای کمک آموزشی مشخص کنیم بلکه مساله اساسی تغییر نگرش مخاطبان و خرداران این کتابها است . تازمانی که مخاطبان به دلیل شرایط موجود در ننظام آموزشی نیازمند به خرید کتاب تست هستند ناشرانی هم پیدا می شوند که چنین کتابهایی را به چاپ برسانند .منبع " خبرگزاری مهر "


السلام علیک یا فاطمه الزهرا سیدة النساء العالمین

همای خانه ی حیدر گل ریحانه ی حیدر          شبانه پر نکش زهرا تو از کاشانه ی حیدر
 
فرا رسیدن ایام فاطمیه و سالروز شهادت بانوی دو عالم بی بی حضرت فاطمه ی زهرا،مظلومه ی تاریخ بر تمام رهروان راه آن حضرت تسلیت باد.

سالگرد شهادت دکتر چمران

 

او جنگ جویی پرهیزگار و معلمی متعهد بود که کشور اسلامی ما به او و امثال او احتیاج مبرم داشت.

امام خمینی قدس سر

در ظهر هنگام روز 31 خردادماه 1360، در روستایى به ‏نام «دهلاویه» در نزدیکى سوسنگرد با ترکش خمپاره دشمن، شهادت را در آغوش کشید و به اوج و عروج پرکشید و به لقاءاللَّه رسید و به ‏سوى معبودش شتافت تا عند ربهم یرزقون شود.

گوشه هایی از وصیت نامه شهید چمران:

 "... به خاطر عشق است که فداکاری می کنم. به خاطر عشق است که به دنیا با بی اعتنائی می نگرم و ابعاد دیگری را می یابم. به خاطر عشق است که دنیا را زیبا می بینم و زیبائی را می پرستم. به خاطر عشق است که خدا را حس می کنم، او را می پرستم و حیات و هستی خود را تقدیمش می کنم.

عشق هدف حیات و محرک زندگی من است. زیباتر از عشق چیزی ندیده ام و بالاتر از عشق چیزی نخواسته ام.

عشق است که روح مرا به تموج وا می دارد، قلب مرا به جوش می آورد، استعدادهای نهفته مرا ظاهر می کند، مرا از خودخواهی و خودبینی می رهاند، دنیای دیگری حس می کنم، در عالم وجود محو می شوم، احساسی لطیف و قلبی حساس و دیده ای زیبابین پیدا می کنم. لرزش یک برگ، نور یک ستاره دور، موریانه کوچک، نسیم ملایم سحر، موج دریا، غروب آفتاب، احساس و روح مرا می ربایند و از این عالم به دنیای دیگری می برند … اینها همه و همه از تجلیات عشق است.

برای مرگ آماده شده ام و این امری است طبیعی، که مدتهاست با آن آشنام. ولی برای اولین بار وصیت می کنم. خوشحالم که در چنین راهی به شهادت می رسم. خوشحالم که از عالم و ما فیها بریده ام. همه چیز را ترک گفته ام. علائق را زیر پا گذاشته ام. قید و بندها را پاره کرده ام. دنیا و ما فیها را سه طلاقه گفته ام و با آغوش باز به استقبال شهادت می روم ..."