مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

گورخر

از گورخره پرسیدم
« توسفیدی و راه راه سیاه داری،
یا اینکه سیاهی و راه راه سفید داری؟ »

گوره خره به جای جواب دادن پرسید:
« تو خوبی فقط عادت های بد داری،
یا بدی و چند تا عادت خوب داری؟
ساکتی بعضی وقت ها شیطونی،
یا شیطونی بعضی وقت ها ساکت می شی؟
ذاتاً خوشحالی بعضی روزها ناراحتی،
یا ذاتاً افسرده ای بعضی روزها خوشحالی؟
لباس هات تمیزن فقط پیرهنت کثیفه،
یا کثیفن و شلوارت تمیزه؟"

و گورخر پرسید و پرسید و پرسید،
و پرسید و پرسید، و بعد رفت.
دیگه هیچ وقت از گورخرها دربارهء راه راهاشون
چیزی نمی پرسم.

شل سیلور استاین

کلاس اول

دلم برای پاکی دفتر نقاشی و گم شدن در آن

خورشید همیشه خندان، آسمان همیشه آبی
زمین همیشه سبز و کوههای همیشه قهوه ای
دلم برای خط کشی کنار دفتر مشق با خودکار مشکی و قرمز
برای پاک‌کن های جوهری و تراش های فلزی
برای گونیا و نقاله و پرگار و جامدادی 
دلم برای تخته پاک‌کن و گچ های رنگی کنار تخته
برای اولین زنگ مدرسه
برای واکسن اول دبستان 
برای سر صف ایستادن ها 
برای قرآن های اول صبح و خواندن سرود ایران اول هفته 
دلم برای مبصر شدن، برای از خوب، از بد 
دلم برای ضربدر و ستاره
دلم برای ترس از سوال معلم
کارت صد آفرین
بیست داخل دفتر با خودکار قرمز 
و جاکتابی زیر میزها ، جا نگذاشتن کتاب و دفتر 
دلم برای لیوان‌های آبی که فلوت داشت 
دلم برای زنگ تفریح 
برای عمو زنجیر باف بازی کردن ها
برای لی‌لی کردن
دلم برای دعا کردن برای نیامدن معلم
برای اردو رفتن
برای تمرین های حل نکرده و اضطراب آن
دلم برای روزنامه دیواری درست کردن
برای تزیین کلاس
برای دوستی هایی که قد عرض حیاط مدرسه بود
برای خنده های معلم و عصبانیتش
برای کارنامه.... نمره انضباط
برای مُهر قبول خرداد
دلم برای خودم 
دلم برای دغدغه و آرزو هایم
دلم برای صمیمیت سیال کودکی‌ام تنگ شده
نمی دانم کدام روز در پشت کدام حصار بلند کودکی ام را جا گذاشتم 
کسی آن سوی حصار نیست کودکی ام را دوباره به طرفم پرتاب کند؟

تبریک که مبعث محمد(ص) آمد

از غار حرا رسول امجد آمد
بر عالمیان امیر سرمد آمد
مکه بشنو نغمه‌ی یا احمد را
تبریک که مبعث محمد(ص) آمد

عاشقان عیدتان خجسته باد

روشهای درمانی ناخن جویدن در کودکان

جویدن ناخن فعالیتی برای تحریک اعصاب در مواقعیکه احساس استرس و بی‌حوصلگی دارند، می‌باشد. مثل این می‌ماند که با جویدن ناخن فرد سیستم عصبی خود را تنظیم می‌کند.

جویدن ناخن که معمولاً در کودکان و نوجوانان دیده می‌شود، یک عادت اجباری دهانی و یکی از رفتارهای تکرارشونده است که موجب آسیب رساندن به ظاهر فرد یا هرگونه آسیب فیزیکی می‌شود. از دیگر این قبیل عادت‌ها می‌توان به کندن پوست (درماتیلومانیا)، کشیدن مو (تریکوتیلومانیا)، گاز گرفتن پوست (درماتوفاژیا)، و گرفتن بینی (هینوتیلکسومانیا) اشاره کرد. جویدن ناخن در پزشکی اونیکوفاژیا نام دارد. اکثر افرادی ‌که دچار این عادت هستند، اینقدر ناخن‌هایشان را می‌جوند که ناخن‌ها به خون‌ریزی می‌افتند. نوک انگشتان این افراد همیشه قرمز و زخمی است و احتمال عفونی بودن آنها هم بسیار زیاد است. این افراد معمولاً دست‌هایشان را پنهان می‌کنند تا کسی ظاهر نامساعد ناخن‌های آنها را نبیند. این مسئله بر اعتماد‌به‌نفس آنها نیز تاثیر منفی دارد. ادامه

در فصل امتحانات چه بخوریم؟

برخی از دانش آموزان به دلیل اضطراب زیاد نمی‌توانند امتحانات خود را به صورت مطلوب بگذرانند در نتیجه تغذیه صحیح و مناسب می‌تواند بازده فکری آنان را در ایام امتحانات افزایش دهد ادامه

بازدیدها

برابرگزارش قسمت آمار blogsky بازدید وبلاگ من به شرح زیر است :


به طور مستقیم 792بازدید 91.77%792 بازدید91.77 %
به واسطه لینک وبلاگ شما در وبلاگها و وبسایت های دیگر 26بازدید3.01%26 بازدید3.01 %
از طریق جستجو در موتورهای جستجوگر45بازدید 5.21%45 بازدید5.21 %

تا به حال هم که ساعت 12.13دقیقه ظهر است 181 بازدید انجام گرفته( از اول خردادتا به حال)

نظرتان در این مورد چیست؟

 

نامه ای از ویکتور هوگو

اول از همه برایت آرزومندم که عاشق شوی، 
و اگر هستی، کسی هم به تو عشق بورزد،
و اگر اینگونه نیست، تنهائیت کوتاه باشد، 
و پس از تنهائیت، نفرت از کسی نیابی .
آرزومندم که اینگونه پیش نیاید، اما اگر پیش
آمد،
بدانی چگونه به دور از ناامیدی زندگی کنی .
برایت همچنان آرزو دارم
دوستانی داشته باشی،
از جمله دوستان بد و ناپایدار، 
برخی نادوست، و برخی دوستدار
که دستکم یکی در میانشان
بی*تردید مورد اعتمادت باشد.و چون زندگی بدین
گونه است،
برایت آرزومندم که دشمن نیز داشته باشی،
نه کم و نه زیاد، درست به اندازه،
تا گاهی باورهایت را مورد پرسش قرار دهد،
که دستکم یکی از آنها اعتراضش به حق باشد،
تا که زیاده به خودت غره نشوی.و نیز آرزومندم
مفیدِ فایده باشی
نه خیلی غیرضروری،
تا در لحظات سخت
وقتی دیگر چیزی باقی نمانده است
همین مفید بودن کافی باشد تا تو را سرِ پا
نگه دارد.همچنین، برایت آرزومندم
صبور باشی
نه با کسانی که اشتباهات کوچک می*کنند
چون این کارِ ساده ای است،
بلکه با کسانی که اشتباهات بزرگ و جبران
ناپذیر می کنند
و با کاربردِ درست صبوری ات برای دیگران
نمونه شوی.و امیدوام اگر جوان هستی
خیلی به تعجیل، رسیده نشوی
و اگر رسیده ای، به جوان نمائی اصرار نورزی
و اگر پیری، تسلیم ناامیدی نشوی
چرا که هر سنی خوشی و ناخوشی خودش را دارد
و لازم است بگذاریم در ما جریان
یابند.امیدوارم سگی را نوازش کنی
به پرنده ای دانه بدهی، و به آواز یک سَهره
گوش کنی
وقتی که آوای سحرگاهیش را سر می دهد.
چرا که به این طریق
احساس زیبائی خواهی یافت، به رایگان.امیدوارم
که دانه*ای هم بر خاک
بفشانی
هرچند خُرد بوده باشد
و با روئیدنش همراه شوی
تا دریابی چقدر زندگی در یک درخت وجود
دارد.بعلاوه، آرزومندم پول داشته
باشی
زیرا در عمل به آن نیازمندی
و برای اینکه سالی یک بار
پولت را جلو رویت بگذاری و بگوئی: «این مالِ من
است »
فقط برای اینکه روشن کنی کدامتان اربابِ
دیگری است!و در پایان، اگر مرد
باشی، آرزومندم زن خوبی داشته باشی
و اگر زنی، شوهر خوبی داشته باشی
که اگر فردا خسته باشید، یا پس فردا شادمان
باز هم از عشق حرف برانید تا از نو
بیاغازید.اگر همه ی اینها که گفتم
فراهم شد
دیگر چیزی ندارم برایت آرزو کنم.

پنجشنبه های مدارس

* ژاپنی‌ها 6 روز مدرسه را 5 روز نکردند

فانی با بیان اینکه من مطالعات تطبیقی آموزش و پرورش کشورهای دنیا را دارم، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه در کشور ژاپن مدارس مثل ما 6 روز فعال بود که آمدند یک ششم کتاب‌ها را کم کردند ولی یک روز را تعطیل نکردند و گفتند 5 روز آموزش و یک روز کارهای فوق برنامه، ورزش، موسیقی، پرورشی و هنری.

وی افزود: حالا ما آمدیم گفتیم یک برنامه بدهیم تا پنجشنبه‌ها بچه‌ها با خودشان کیف نیاورند و بیایند بازی کنند، کارهای فکری و هنری و مهارت‌های زندگی و این کارها را کنند؛ باز دوباره بعضی‌ها مقاومت کردند و در آن مناظره شما شاهد بودید. ادامه 


املای پای تخته

املای پای تخته یادتونه شاید اونائی که هم سن و سال منندشایدیادشون


 بیادواقعاکارخوبی بودالآن این نوع آموزش تقریبا منسوخ شده واینه که


 تونوشتاری وانشائی مشکل داریم بچه ها می گفتندکه املای پای تخته


 یه حسی داشت تومایه های اعدام در ملا عام وبرای همکلاسی ها ی


 تماشاچی چیزی بود مصداق تفریحات سالم ...


مطلبی در وبلاگ http://www.fh49.blogfa.com/post-4.aspx خوندم درمورداملا وجالبش این نوشته است


 "در آینده بیسوادکسی نیست که نتواند بخواند، بلکه کسی است که یاد


 نگرفته که چگونه یاد بگیرید"


در مورد املا مطالب جالبی است در صورت نیاز مطالعه فرمایید.


(با توجه به اینکه تخصصی در مورد ابتدائی ندارم همکاران محترم نظرات مرا


 ندیده بگیرند فقط خواستم از دوره ابتدائی خودم یک یادی بکنم)

نامهربان

ای دو چشمت سبزه زارن گریه ات اشک بهاران
میروم غمگین و نالان بهر من اشکی میفشان
ای سراپا مهربانی ای نگاهت آسمانی
در دل نامهربانت شوق ماندن مینشانی
ترسم آخر در کنارم خسته و آزرده گردی
با همه خوبی و پاکی در خزان پژمرده گردی
میروم تا نشنوم آواز باران دو چشمت
میروم چون می هراسم شعله ای افسرده گردی
ای که در خوبی و پاکی چلچراغ آسمانی
قلب سردم را چه بی حاصل به سویت میکشانی
عاشق و چشم انتظاری پاک و روشن چون بهاری
هر چه گفتم باورت شد حیف از احساسی که داری
چشمه ای خشک و سیاهم خسته ای گم کرده راهم
بگذر از من چون که دیگر زشت و سرتا پا گناهم
ای که در خوبی و پاکی چلچلراغ آسمانی
قلب سردم را چه بی حاصل به سویت میکشانی
قصه ی تلخ مرا کاش از نگاهم خوانده بودی

من گنه کارم تو خوب و مهربانی مهربانی

از این سایت