مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

خانواده کم وپر جمعیت

برای درس خانواده ی کم جمعیت و پر جمعیت سؤالی مطرح بود که کدام خانواده مشکلات کمتری دارد .از بچه ها خواستم تا برای جوابش  فکر کنند .یکی از بچه ها شعر جالبی در این زمینه آورده بود که بدین مضمون بود :

یاد از آن روزی که بودم اولی

ناز و طنازو عزیزو فلفلی

شاه خانه بودم و با داد و دود

هر چه را می خواستم آماده بود

وای ازآن روزی که آمد دومی

نق نقو و بد ادا و قم قمی

من شدم وزیر و افتادم ز جاه

دومی بر جای من گردید شاه

تا به خود آیم و بردباری کنم

سومی آمد و او شد خواهرم

دختری خوشگل و خوش رو مثل ماه

من و داداشم کشیدیم سوز و آه

جای ما دیگر نبود در آن میان

از نظرها ما شدیم غیب و نهان

جای سبزی و نشاط و خرّمی

سر رسید از گرد راه چهارمی

دیگر آن خانه برایم تنگ شد

سبزی و گل در نگاهم سنگ شد

داشتم می کردم عادت ناگهان

پنجمی هم پا نهاد بر این جهان

کودکی سبزه و سرخ و زرد و بور

مانده انگار سال و ماهی در تنور

بهر سوزش پنج تن کافی نبود

ششمی هیزم شد و ما مثل دود

از کجا آمد خدایا این یکی

کچل و کور و مریض و عینکی

ناصر و منصور و شهنازو شهین

کاوه و فرهاد ، هفتم هم مهین

خواهری که از بچگی دل پیچه داشت

مثل بنده گاهی هم سر گیجه داشت

خانه مان گردید در هم برهمی

سه قلو شد هشتمی و نهمی و دهمی

ای امان و ای امان و ای امان

ای امان از دست بابا و مامان

مادرم بار دیگر شد حامله

این یکی که بیاید تیم فوتبال کامله

ناصر و منصور و شهناز و شهین

کاوه و فرهاد و عباس و مهین

علی مردان و سپس معصومه جان

آخری هم می شود دروازه بان 

از این وبلاگ :http://mina1379.blogfa.com/

عید غدیر مبارک


عید کمال دین .سالروز اتمام نعمت وهنگامه اعلان وصایت و ولایت

       امیر المومنین علیه السلام

بر شیعیان وپیروان ولایت خجسته باد