مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

میدونی یعنی چه؟

اگر در زندگیت به ناگاه یکی از سیمهای سازت پاره شد،آهنگ زندگی را چنان ادامه بده که هیچکسی نداند در تو چه گذشت...

هبوط در کویر

همه ی طبقات آسمان را گشته ام ، در دل ستاره باران نیمه شبهای روشن و مهربان تابستان ، بر جاده کهکشان تاخته ام ، صحرای ابدیت را درنوردیده ام ، بال در بال فرشتگان ، در فضای پاک ملکوت شنا کرده ام ، با خدایان ،ایزدان با همه ی الهه های زیبای آسمان ، با همه ارواح جاویدی که در نیروانای روشن و بی وزش آرام یافته اند آشنا بوده ام .از هر جا ، از هر یک یادی ، یادگاری ، برایت آورده ام . از سیمای هر کدام زیباترین خط را ربوده ام ، از اندام هر یک نازنین طرح را گرفته ام ، از هر گلی ، افقی ، دریایی ، آسمانی ، چشم اندازی ، رنگی دزدیده ام ، و ، با دست و دامنی پر از خطها و رنگها و طرح های آن سوی این آسمان زمینی ، از معراج نیمه شبان تنهایی ، به دامان مهربان تو – ای دامن حریر مهتاب شبهای زندگی سیاه من – فرود آمده ام ، نشسته ام تا آن ودیعه ها که از آسمانها آورده ام در دامن تو ریزم .


  برگرفته از کتاب هبوط در کویر-انجمن تخته سیاه

این تصویر

در این تصویر به جز خط‌های عمودی سفید و مشکی، چه تصویری را مشاهده می‌کنید؟

برای مشاهده تصویر پنهان، از روی صندلی خود بلند شید و چند قدم از مانیتور فاصله بگیرید حالا در این تصویر چه مشاهده کردید؟

 

دکتر علی شریعتی


 زنده بودن را به بیداری بگذرانیم که سالها به اجبار خواهیم خفت
   
انسان مجبور نیست حقایق را بگوید ولی مجبور است چیزی را که می گوید حقیقت داشته باشد 

 

انسان به اندازه ای که به مرحله انسان بودن نزدیک می شود احساس تنهایی بیشتری می کند 

 

بزرگترین اقیانوس آرام است  آرام باش تا بزرگترین باشی

این سایت را دیدید؟

کلیک کنید اینجارا 

این ها را چطور............

تخته سیاه

معلمان هرروز که باید این تخته سیاه را ببینند.    کلیک کنید

آموزش

هدف آموزش آماده ساختن جوانان برای خود آموزی مادام العمر می باشد. (مینارد)

فرهیختگی به معنای دریفت محفوظات نیست ، بلکه روندی دیرپاوهمیشگی است.  (گلوریا استانم )

هدف از آموزش آنستکه دانش آموزان بدون استفاده از معلم قادر به انجام امور خود باشند.   (آلبرت هابارد)

معلم موقعی می آید که دانش آموز آماده باشد.   (ضرب المثل چینی )

هر دانش آموزی قادر به یادگیری است ، اما نه همان روز ونه با همان روش   (جورج ایوانز )

ما از روح بزرگ تقاضای قدرت می کنیم واو برای ما گرفتاری می فرستد تا آبدیده شویم.  (دعای سرخ پوستان   )

هر رفتاری که با بچه ها داشته باشیم همان را به جامعه منتقل خواهد کرد. منین گر )

هر کس در یک یا چند زمینه از استعداد طبیعی برخوردار است .ما فقط ناگزیر از کشف این رمینه یا این زمینه ها هستیم.   ( هولمن )

آنچه شاگردان می خواهندیاد بگیرند و آنچه معلمان می خواهند یاد بدهند ، هر دو به یک اندازه مهم است .  (لوئیز .ای .لباز )

وقتی کسی با لذت یادگیری انس گرفت ،این لذت به روند دیر پائی تبدیل می شود که او را منطقی بار می آورد.واین چاتش ولذت آموزش است. (کالینز )

دردرون هر معلم بزرگ ،معلم بزرگ تری نهفته است که منتظر بیرون آمدن است.

طوریرفتار کنید که گوئی هرچه می کنید اثربخش است.  چون چنین است وغیر از این نخواهد بود.

من بیش از معلمان وهمکارانم از دانش آموزانم آموخته ام ( تالمود )

به شاگردان خود بیاموزید از، از استعدادهای وتوانادی های بالقوه ی خود استفاده نمایند. اگرقرار بود فقط خوش آواز ترین پرندهنغمه سرائی کند ، سکوت مطلق جنگل را فرا می گرفت.

کودکان شاهراه رشد وبالندگی هستند.

هرگز ایدهایدرباره ی بچه ها وبرای بچه ها نداشته باشید. (جورج اْوروِل )

ما همواره نگران آینده ی کودکانمان هستیم ، غافل از این که همین همروز برای خود کسی هستند. ( توشر )

هیچ حرفه ای شرافتمندانه تر از آموزش نیست ، معلم بزرگ ، هنرمند بزرگ است با این تفاوت که محیط کار او پارچه ی  نقاشی نیست بلکه روح انسان ها است.

تجربه نامی است که هر کس روی اشتباهات خود می گذارد. (اسکار وایلد )

یاد دادن حساب به دانش آموزان خوب است .، اما یاددادن این که در زندگی جه جیزهائی به حساب می آید وچه چیزهائی به حساب نمی آید ،‌ بهتر از آن است.   (تالبرت )

اگر قادر به خواندن واژه ی " تشکر " هستید ، از معلم خود تشکر کنید.   ( استیکر )

من دوست دارم گوش بدهم ، چون چیزهای زیادی از گوش دادن آموخته ام ، مردم گوش نمی دهند. (ارنست همینگوی )

معلم ، دست انسان را می گیرد ، فکر انسان را باز می کند ، به قلبش رسوخ پیدا می کند وآینده ی او را رقم می زند.

سعی کنید با زیرکی بازیگوشی کنید وخوش بگذرانید.  ( شولز )

معلم میان مایه ، بیان میکند. معلم خوب ، توضیح می دهد. معلم خیلی خوب ، طرزکار وسیله ای رابااستدلال وآزمایش نشان می دهد. معلم عالی الهام می بخشد ودرون را برمی انگیزد.  (ویلیام وارد)

خیر خواهی به تنهائی قادر نیست از کسی معلم بسازد ، آموزش هم همین طور ، معلمی استعداد خاصی می طلبد که از نیاز وخواست درونی معلم سرچشمه می گیرد.  (چایمن )

معلمان تاثیر گذار ما کسانی هستند که به توانائی های ما ایمان دارند.  (دراموند )

کسی که از یادگیری باز میماند،  پیر است . چه20 ساله باشد چه80 ساله . کسی که به یادگیری ادامه می دهد  ، جوان است . جوان نگاه داشتن مغز بزرگ ترین نعمت زندگی است .  (هنری فورد )

من معلم هستم ، کسی که راه را از چاه نشان می دهد .سحر وجادوئی در میان نیست . من قادر نیستم روی آب راه بروم . دریا را هم نمی توانم بشکافم .من فقط بچه ها را دوست دارم . ( ماروا کالینز )

شاگردان بسی با اهمیت تر از مطالبی هستند که به آن ها درس می دهیم .  (مک کارتی )

نیکبختی جز تاثیرروح مهربان یک انسان  ، برروح انسان دیگری نیست .  (جورج الیوت )

یکی از علائم مربیان بزرگ این است که استعدادی  دارند که می توانند دانش آموزان خود را به سر زمین هائی هدایت کنند کهخود آن را ندیده اند.  ( تامسون گروم )

بعضی وقت ها چراغ زندگی ما خاموش می شود ، اما کسی دوباره آن را شعله ور می سازد ، هر یک از ما مدیون کسانی هستیم که این چراغ را برای ما روشن می کنند .  (آلبرت شوایتزر )

تربیت اولیه انسان سمت وسوی آینده ی او را رقم می زند.  ( افلاطون )

آموزش بهترین حرفه ها است ،‌زیرا هر کسی که برای خودش کسی شده است [کسی شدن را از معلمی آموخته است .

من بر آینده تاثیر می گذارم چون تدریس می کنم.  ( مک الیف )

تعلیم وتربیت حرفه نیست ،‌عشق است.

ما نمی توانیم چیزی را به کسی یاد بدهیم .فقط می توانیم به او کمک کنیم تا آن را در درون خود کشف کند.  (گالیله )

با پرداخت پول می توان از کسی خواست تدریس کند ،‌امابا پرداخت پول نمی توان از مردم خواست کسی را دوست بدارند. ( ماروا کالینز )

یک دستورالعمل مهم : اول دوست بدار ، بعد آموزش بده.

به شاگردان خود نگوئید چطورکاری را انجام دهند ، بلکه بون کلمه ای حرف نشان دهید چطوری کاری را انجام می دهند. اگربا زبان آمزش دهید فقط به لب های شما نگاه می کنند .اما اگربه آن ها نشان دهید ، خودشان دست به کار می شوند وانجام می دهند.  0ماریا مونته سوری )

ما همیشه قادر به ساختن آینده برای حوانان ، نیستیم. اما می توانیم جوانان را برای آینده بسازیم.  (اف .دی .روزولت)

یک مدیر می تواند آن چه از تو توقع دارد ، بیان کند. اما یک معلم میتواند توقعات تورا برانگیزاند. (نیل )
معلم بر ابدیت تاثیر می گذاردوهرگزنمی تواند نقطه ی پایانی برای تاثیرات خود داشته باشد.  (آدامز )
منبع: کتاب سوپ جوجه برای معلم 

از سایت :http://anjoman.takhtesiah.ne

آزمون آغازین سال اول

 با هدف پیش بینی ضعف علمی دانش آموزان; 

 آزمون آغازین ویژه دانش آموزان پایه اول متوسطه نظری در سال تحصیلی 90-89 برگزارمی شود : 

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش وپرورش خبرداد: مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش وپرورش گفت: در ابتدای سال تحصیلی90-89 آزمون آغازین، ویژه دانش آموزان پایه اول متوسطه نظری برگزارمی شود. به گزارش شاپرک و به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، عبدالامیر عرفی، ضمن اعلام خبر فوق اظهارداشت: دفتر آموزش متوسطه نظری درنظردارد به منظور شناخت بنیه علمی دانش آموزان و برنامه ریزی صحیح برای شروع کلاس های درس در آغاز سال تحصیلی همچنین پیش بینی و برطرف نمودن ضعف علمی دانش آموزان، برگزاری آزمون آغازین ویژه دانش آموزان پایه اول متوسطه نظری را در استان های سراسرکشور هماهنگ نماید. وی بیان نمود: در راستای اجرای این طرح جزوه ای با عنوان "یادآور" تهیه شده که تا قبل از شروع سال تحصیلی در اختیار دانش آموزان پایه اول متوسطه نظری قرار خواهد گرفت. به گفته  مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری جزوه ی مذکور با هماهنگی و همکاری گروه های آموزشی دوره متوسطه نظری تدوین شده و باید مورد استفاده  کلیه  دانش آموزان پایه اول متوسطه قرارگیرد.
نحوه برگزاری آزمون تشخیصی دانش آموزان پایه اول متوسطه بدین شرح است: 1-همه  دانش آموزان ورودی به دوره  متوسطه اعم از دولتی و غیردولتی لازم است در طرح ارزشیابی مذکور که همزمان در کل کشور انجام می پذیرد شرکت نمایند. 2-با عنایت به اینکه مراحل پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مطابق سنوات قبل در 3مرحله آزمون دیگر نیز رصد خواهدشد، لازم است در هنگام ثبت نام، جدول آزمون های زیر در اختیار آنان قرارگیرد. جدول زمان بندی آزمون های پیشرفت تحصیلی پایه اول متوسطه عبارتست از: آزمون آغازین یک شنبه 89/7/18; مرحله اول دوشنبه 89/9/1; مرحله دوم شنبه 89/11/30; مرحله سوم سه شنبه 90/2/6    3- محتوای آزمون آغازین از اطلاعات دروس پایه ی سوم راهنمایی می باشد. همچنین بودجه بندی سایر آزمون ها به همراه دفترچه راهنمای شرکت در آزمون ها متعاقبا ارسال خواهد شد. 4-لوح فشرده (CD   ) حاوی جزوه  ی نکته و تمرینات دروس (ریاضی، فیزیک، شیمی، ادبیات فارسی، عربی، زبان انگلیسی) که از طرف وزارت آموزش و پرورش بدین منظور تهیه شده، به پیوست ارسال می گردد. لازم است مدیران با مراجعه به سایت  www.bnpmebu.ir   نسخه ای از این جزوه را تهیه و در اختیار همه  دانش آموزان قرار داده و مطالب را به صورت یادآوری تا 89/7/15 به دانش آموزان آموزش دهند. 5- آزمون تشخیصی (آغازین) در تاریخ 89/7/18 بصورت همزمان در تهران و سایر استان های کشور برگزارمی  گردد که نتایج و تحلیل آن بلافاصله در اختیار مدیران واحدهای آموزشی قرار خواهد گرفت تا نسبت به رفع مشکلات آموزشی احتمالی دانش آموزان اقدام نمایند.
گفتنی است; اطلاعات بیشتر در این خصوص در سایت دفتر آموزش متوسطه نظری به نشانی الکترونیکی  www.bnpmebu.ir درج گردیده است.  

منبع:http://www.shaparakdaily.ir.aspx

همکاران خوبم در دوره راهنمائی تحصیلی

همکاران خوبم در دوره راهنمائی تحصیلی این سایت باارزش را ببینند : 

 

کلیک کنید اینجا را