ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
من از قبیله مجنون
تو از سپیده و نوری
من از شقایق پر از خون
تو از قبیله دریا
من ازنژاد یک کویرم
تو از قبیله لبخند
من از قبیله اندوه
حدیث عشق منو
تو حدیث ابر بهاری....
فرآیند تجزیه و تحلیل و به خاطر سپردن آموزهها نیز در آنها متفاوت است و هر یک به شیوه خاص خود مسائل را تجزیه و تحلیل کرده و به ذهن میسپارند.
از این رو شناسایی «شیوه فراگیری دانشآموزان» باید مقدم بر «انتخاب شیوه آموزش» بوده و آموزش بر اساس نحوه فراگیری دانشآموزان انتخاب شود؛ که در غیر این صورت فرآیند فراگیری- آموزش عقیم خواهد ماند.
آنچه در پی میخوانیم نگاهی است به شیوه فراگیری- آموزش دانشآموزان و راهکارهای لازم جهت شناسایی فرآیند آموزش- فراگیری.
پژوهشها نشان میدهد هر دانشآموز به شیوهای متفاوت از همسالان و همکلاسیهایش اطلاعات و نکات را دریافت میکند که این مسئله به عنوان ویژگی برای هر فرد محسوب میشود؛ ویژگیای که گاه معضلی جدی در آموزش و پرورش محسوب شده و والدین و اولیا مدرسه را در برخورد با دانشآموز و آموزش و پرورش او سردرگم میکند.بگذارید با مثالی ساده بحث را بیشتر بشکافیم؛ اگر شیوه فراگیری دانشآموزی «بصری یا دیداری» باشد و والدین و آموزگار بخواهند به شیوه «زبانی» نکات درسی را به او آموخته یا با او رفتار کنند، دانشآموز نه تنها نکتهای نمیآموزد، بلکه از آموزش نیز دلزده خواهد شد.