مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

روز پزشک

اول شهریور ماه روز پزشک گرامی باد  

محاسبه نمرات مدرسه در کنکور

رنا: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در کنکور سال آینده نمرات سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی تا15درصد تاثیرگذار است. به گزارش برنا، ابراهیم سحرخیز اظهار داشت: در کنکور سال آینده 15 درصد از نمرات دبیرستانی و پیش دانشگاهی در کنکور تاثیر گذار است. وی ادامه داد: امتحانات سال سوم دانش آموزان به صورت نهایی برگزار می شود و این نمرات برای ورود به دانشگاه تاثیر دارد. معاون آموزش متوسطه با اشاره به رویکرد آموزش و پرورش تصریح کرد: رویکرد آموزش و پرورش توسعه فنی حرفه ای و کاردانش در هنرستان های کشور است. سحرخیز در خصوص بازنگری در محتوای آموزشی اضافه کرد: در بازنگری محتوای آموزشی روش‌های سنتی باید از میان برداشته شود و روش های نو را جایگزین آن کنیم. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: امسال حدود 200 میلیارد تومان برای تجهیز مدارس کشور در نظر گرفته شده است.

کودکان ضعیف در مدرسه و قلدری آنها

تحقیق‌های دانشمندان نشان می‌دهد کودکانی که دچار اشکال در حل روابط با دیگران هستند، بیشتر ممکن است دچار رفتارهای نامناسب و ناهنجار و خشونت و قلدری شوند.
. به گزارش هلث‌دی‌نیوز، بر اساس این تحقیق‌ها، کودکان و نوجوانان که مهارت‌های حل مشکل اجتماعی ندارند، بیشتر دچار قلدری و قربانی خشونت یا هر دو می‌شوند. و حتی کودکانی که در مدرسه عملکرد ضعیف‌تری دارند بیشتر در معرض خطر خشونت و رفتارهای قلدرمنشانه هستند. محققان آمریکایی با مرور 153 مطالعه طی 30 سال اخیر دریافتند پسران بیشتر از دختران رفتارهای قلدرانه از خود نشان می‌دهند. افراد قلدر دچار اشکال در حل مشکل‌ها هستند و در ایجاد ارتباط با دیگران مشکل دارند. این افراد دارای نگرش و تفکرات منفی بوده و در مورد دیگران فکر خوب ندارند و این بیشتر به خصوصیات محیط خانوادگی آنها برمی‌گردد. درگیری‌ و خشونت و والدین بی‌مسوولیت و کم‌توان در بروز این نوع رفتارها و افکار نقش مهمی دارد. احتمال بیشتری وجود دارد تا این افراد؛ خشن، پرخاشگر و فاقد مهارت‌های اجتماعی بوده و تفکرات منفی در آنها بیشتر است. کودکانی که خود مورد قلدری، بدرفتاری و خشونت والدین و خانواده و محیط زندگی قرار گرفته‌اند تفکرات و نگرش‌های آنها را در مورد دوستان و همسالان خود به کار می‌برند. نتایج این تحقیق‌ها در نشریه روان‌شناسی مدرسه درج شده است. 

منبع :http://healthdays.wordpress.com