مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

مشکلات آموزش و پرورش، ساختاری نیست.

مشکلات آموزش و پرورش، ساختاری نیست
 
عمومی- علی‌اصغرمحمدی:
در حالی که وزیر آموزش و پرورش به دنبال تغییرات ساختاری گسترده در وزارت آموزش و پرورش است، کارشناسان معتقدند مشکلات این وزارتخانه ارتباط زیادی با ساختار آن ندارد.

کارشناسان بر این نکته پا فشاری می‌کنند چون تاثیراتی که آموزش و پرورش از خود بر‌جای می‌گذارد، تاثیراتی عمیق  بر لایه‌های زیرین جامعه است و تغییر ساختار ‌باید با دقت فوق‌العاده‌ای انجام پذیرد.

آموزش و پرورش یک سیستم پیچیده و تو در توست که آثار  تغییرات در آن دیرتر به‌منصه ظهور و بروز می‌رسد.

اگر چه بعد از انقلاب اسلامی توسعه کمی نظام آموزش کشور تحول بسیار زیادی داشته است، ولی این تحول در کیفیت آن طوری که می‌بایست برنامه‌ریزی می‌شده انجام نگرفته است.

آخرین تغییرات ساختاری وزارت آموزش و پرورش مربوط به خرداد ۸۲ است که در دوره وزارت مرتضی حاجی و با تایید رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی وقت انجام شد.

ادامه مطلب

با تصویب شورای عالی آموزش و پرورش : نظام ارزشیابی توصیفی از سال

معاون آموزش عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت : با تصویب شورای عالی آموزش و پرورش نظام ارزشیابی توصیفی از سال آینده در مدارس کشور اجرایی می شود .

ادامه

سلام

در شگفتم که سلام آغاز هر دیداریست ولی در نماز پایان است شاید این بدان معناست که پایان نماز آغاز یک دیدار است . دکتر علی شریعتی

آشتی دانش‌آموزان با ریاضی

بسیاری از دانش‌آموزان با درس ریاضی مشکل دارند، آن‌را سخت می‌دانند و یا نمی‌دانند که این فرمول‌ها کجای زندگی به‌کار می‌آید و به‌دردشان می‌خورد.

این به اضافه حجیم بودن متن کتاب و نیز برخی ابهامات و پیچیدگی‌ها در تدوین و تألیف موجبات دلسردی و رویگردانی برخی از دانش‌آموزان از درس ریاضی را فراهم کرده است.

گروه ریاضی دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی باتوجه به چنین مسائل و مشکلاتی تصمیم گرفته است کتاب‌های ریاضی را اصلاح کند. چند و چون این اصلاح و تغییر را در گفت‌وگو با دکتر وحید عالمیان کارشناس مسئول گروه ریاضی دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی درمیان گذاشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

  • شنیده‌ایم که کتاب‌های ریاضی دبیرستان در حال تغییر است. این تغییرات به چه شکلی است و شامل چه پایه و دروسی می‌شود؟

بله، تغییر به معنی اصلاح کلی در پایه اول دبیرستان شروع شده که ان‌شاءالله بتوانیم با توکل به خدا از سال آینده این فرایند را ادامه بدهیم. مقطعی هم که تغییرات و اصلاحات روی آن انجام می‌شود، متوسطه است.

برای ادامه مطلب کلیک کنید

من از خدا خواستم

من از خدا خواستم به من توان و نیرو دهد و او بر سر راهم مشکلاتی قرار داد ...

من از خدا خواستم به من توان و نیرو دهد

و او بر سر راهم مشکلاتی قرار داد تا نیرومند شوم.

من از خدا خواستم به من عقل و خرد دهد

و او پیش پایم مسایلی گذاشت تا آنها را حل کنم.

من از خدا خواستم به من ثروت عطا کند

و او به من فکر داد تا برای رفاهم بیش تر تلاش کنم.

من از خدا خواستم به من شهامت دهد

و او خطراتی در زندگیم پدید آورد تا بر آنها غلبه کنم.

من از خدا خواستم به من عشق دهد

و او افراد زجر کشیده ای را نشانم داد تا به آنها محبت کنم.

من از خدا خواستم به من برکت دهد

و خدا به من فرصت هایی داد تا از آنها بهره ببرم.

من هیچ کدام از چیزهایی را که از خدا خواستم، دریافت نکردم

ولی به همه چیزهایی که نیاز داشتم، رسیدم.
 

         
    منبع: عشق بدون قید و شرط
برای دیدن پاور پوئینت کلیک کنید  از http://drzohrabi.ir

ویکتور هوگو

قبل از هر چیز برایت آرزو میکنم که عاشق شوی ،
و اگر هستی ، کسی هم به تو عشق بورزد ،
و اگر اینگونه نیست ، تنهاییت کوتاه باشد ،
و پس از تنهاییت ، نفرت از کسی نیابی.
آرزومندم که اینگونه پیش نیاید .......
اما اگر پیش آمد ، بدانی چگونه به دور از ناامیدی زندگی کنی.
برایت همچنان آرزو دارم دوستانی داشته باشی ،
از جمله دوستان بد و ناپایدار ........
برخی نادوست و برخی دوستدار ...........
که دست کم یکی در میانشان بی تردید مورد اعتمادت باشد .
و چون زندگی بدین گونه است ،
برایت آرزو مندم که دشمن نیز داشته باشی......
نه کم و نه زیاد ..... درست به اندازه ،
تا گاهی باورهایت را مورد پرسش قراردهند ،
که دست کم یکی از آنها اعتراضش به حق باشد.....
تا که زیاده به خود غره نشوی .
و نیز آرزو مندم مفید فایده باشی ، نه خیلی غیر ضروری .....
تا در لحظات سخت ،
وقتی دیگر چیزی باقی نمانده است،
همین مفید بودن کافی باشد تا تو را سرپا نگاه دارد .
همچنین برایت آرزومندم صبور باشی ،
نه با کسانی که اشتباهات کوچک میکنند ........
چون این کار ساده ای است ،
بلکه با کسانی که اشتباهات بزرگ و جبران ناپذیر میکنند .....
و با کاربرد درست صبوریت برای دیگران نمونه شوی.
و امیدوارم اگر جوان هستی ،
خیلی به تعجیل ، رسیده نشوی......
و اگر رسیده ای ، به جوان نمائی اصرار نورزی ،
و اگر پیری ،تسلیم نا امیدی نشوی...........
چرا که هر سنی خوشی و ناخوشی خودش را دارد و لازم است
بگذاریم در ما جریان یابد.

امیدوارم سگی را نوازش کنی ، به پرنده ای دانه بدهی و به آواز یک
سهره گوش کنی ، وقتی که آوای سحرگاهیش را سر میدهد.....
چراکه به این طریق ، احساس زیبایی خواهی یافت....
به رایگان......
امیدوارم که دانه ای هم بر خاک بفشانی .....
هر چند خرد بوده باشد .....
و با روییدنش همراه شوی ،
تا دریابی چقدر زندگی در یک درخت وجود دارد.
به علاوه امیدوارم پول داشته باشی ، زیرا در عمل به آن نیازمندی.....
و سالی یکبار پولت را جلو رویت بگذاری و بگویی :
" این مال من است " ،
فقط برای اینکه روشن کنی کدامتان ارباب دیگری است !
و در پایان ، اگر مرد باشی ،آرزومندم زن خوبی داشته باشی ....
و اگر زنی ، شوهر خوبی داشته باشی ،
که اگر فردا خسته باشید ، یا پس فردا شادمان ،
باز هم از عشق حرف برانید تا از نو بیآغازید ...
اگر همه اینها که گفتم برایت فراهم شد ،
دیگر چیزی ندارم برایت آرزو کنم ...
از http://drzohrabi.ir آوردم
 

ایرانی‌ها بدون مدیر بهتر کار می‌کنند

در واحدهای مورد مطالعه، نیمه نخست فروردین ماه دارای بیشترین تولید در ایام سال و کمترین خرابی بوده است که مهمترین دلیل آن، عدم وجود مدیریت ارشد و پرسنل ستادی در کنار افزایش اعتماد به نفس و خودشکوفایی کارگران، سرپرستان و پرسنل فنی می‌باشد که به علت عدم وجود مدیران، بار مسئولیت عملا بر عهده این گروه گذاشته می‌شود.
بقیه را ازاینجا مطالعه کنید

۱۳ بدر

۱۳ را همه عالم بدر از شهر امروز      من خود آن سیزدهم کز همه عالم بدرم   شهریار

خوش بگذرد