مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

شعری از دکتر شریعتی در مورد مادر

شعری از دکتر شریعتی در مورد مادر

مادر نگاه خسته و تاریکت                           با من هزارگونه سخن دارد

 

با صد زبان به گوش دلم گوید                        رنجی که خاطر تو ز من دارد

 

دردا که از غبار کدورت ها                          ابری به روی ماه تو می بینم

 

سوزد چو برق خرمن جانم را                       سوزی که در نگاه تو می بینم

 

چشمی که پر زخنده ی شادی بود                   تاریک و دردناک و غم آلودست

 

جز سایه ی ملال به چشمت نیست                  آن شعله ی نگاه پر از دوداست

 

آرام خنده مــی زنــی و دانم                           در سینه ات کشاکش طوفان است

 

لبخــنـــد دردنـاک تو ای مـــادر                      سوزنده تر ز اشک یتیمان است

 

تلخ است این سخن که به لب دارم                   مادر بلای جان تو من بودم

 

امّا تو ای دریغ گمان بردی                           فرزند مهربان تو من بودم

 

چون شعله ای که شمع به سر دارد                  دائم ز جسم و جان تو کاهیدم

 

چون بت تو را شکستم و شرمم باد                 با آن که چون خدات پرستیدم

 

شرمنده من به پای تو می افتم                        چون بر دلم ز ریشه گنه باریست

 

مــادر بــلای جان تو من بودم                        این اعتراف تلخ گنه باریست



   




آزمون online

در این آدرس http://www.lrn.ir/quiz/htmls/lrn/index.htm

کتاب جغرافیا از نظام آموزشی حذف شد

مدیر کل برنامه‌ریزی‌ و تالیف کتب درسی با اشاره به ورود 19 کتاب جدیدالتالیف به نظام آموزشی کشور از حذف کتاب جغرافیا در میان کتب درسی خبر داد

به گزارش مهر، وی گفت: درس استان‌شناسی به جای جغرافیا در مقاطع تحصیلی جایگزین می‌شود. [کتب درسی ابتدایی‌ تا 6 ماه دیگر اصلاح می‌شود]

توسعه مدارس غیر‌دولتی با واگذاری فضای مدارس دولتی

سیاست آموزش و پرورش تقویت مدارس غیردولتی است.

واگذاری فضاهای آموزش و پرورش، اعزام نیروی مامور و ارائه تسهیلات مالی و فنی از راهکارهای تقویت این مدارس است؛ این در حالی است که مدارس غیر‌دولتی، به دلایل مختلف مانند کیفیت نامناسب آموزشی و شهریه بالا مورد اقبال مردم قرار نگرفته‌اند؛ البته به جز تعداد اندکی از این مدارس که از کیفیت مطلوبی برخوردارند.ادامه با کلیک

نحوه صحیح تست زنی به سوالات کنکور

معاون سازمان سنجش ‌آموزش کشور با اشاره به نحوه صحیح تست زنی در کنکور، به داوطلبان آزمون سراسری توصیه کرد که در مدت زمان باقیمانده تا کنکور از مطالعه کتاب جدید خودداری کرده و به مرور مطالب مطالعه شده بپردازند.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با روش مطالعه داوطلبان در فرصت باقیمانده تا روز آزمون، تصریح کرد: داوطلبان باید توجه داشته باشند که یادگیری دیگر کافیست و دیگر نباید مطالعه کتاب جدیدی را آغاز کنند.

داوطلبان در یک هفته باقیمانده به مرور دروس خود بپردازد

وی با بیان اینکه داوطلبان در یک هفته باقیمانده تا برگزاری کنکور به مرور دروس خود بپردازد، تصریح کرد: داوطلبان باید با آمادگی لازم در جلسه آزمون حضور داشته باشد و با توکل، آرامش و اعتماد به نفس به سوالات مربوطه پاسخ دهد.

به گفته وی، کسانی که با برنامه‌ریزی صحیح موفق به مرور مطالب درسی خود شده باشند، می‌توانند در فرصت باقی مانده نکات مبهم مطالب درسی را مجددا مرور کنند.

داوطلبان باید در جلسه آزمون از زمان نهایت استفاده را ببرند

وی با بیان اینکه داوطلبان باید در جلسه آزمون از زمان نهایت استفاده را ببرند، اظهار کرد: در این راستا توصیه می‌شود تا داوطلبان سوالات آزمونهای سالهای گذشته را تهیه کرده و به آنها پاسخ دهند تا برای حضور در جلسه آماده شده و اضطراب و استرس نداشته باشند.

نحوه سوالات و پاسخگویی به آنها همانند سالهای گذشته است

وی افزود: داوطلبان می‌توانند در منزل، محیطی مشابه محیط آزمون را ترسیم و ایجاد کنند و در زمان مشخص به سوالات آزمونهای سالهای گذشته پاسخ دهند و پس از آن پاسخنامه را تصحیح کنند.

وی تاکید کرد که نحوه سوالات و پاسخگویی به آنها همانند سالهای گذشته می‌باشد و داوطلبان در این رابطه نباید نگرانی خاصی داشته باشند.

نحوه صحیح تست زنی به سوالات کنکور

وی ضمن ارایه توصیه‌ به داوطلبان در خصوص نحوه تست زنی به سوالات کنکور، گفت: به داوطلبان توصیه می‌شود در پاسخگویی به سوالات ابتدا متن سوال را دقیق بخوانند و 4 گزینه پیشنهادی را دقیق‌تر مطالعه کنند و سپس گزینه صحیح یا صحیح‌تر را انتخاب و در محل مربوطه در پاسخنامه علامتگذاری کنند.

وی با بیان اینکه در تست‌های 4 گزینه‌ای برای هر پاسخ صحیح 3 نمره مثبت و برای پاسخ غلط به منظور خنثی کردن پاسخ‌های حدسی و یا تصادفی یک نمره منفی منظور می‌شود، تصریح کرد: بنابراین توصیه می‌شود اگر پاسخ صحیح سوالی را اصلا نمی‌دانند به آن سوال جواب ندهند، چرا که به سوالهای بدون جواب نمره منفی و مثبت تعلق نمی‌گیرد.

وی افزود: اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود همه پاسخ‌ها غلط محسوب می‌شود و به آن یک نمره منفی تعلق می‌گیرد.

دکتر توکلی در خاتمه گفت: توکل به خدا، افزایش اعتماد به نفس، گوش کردن به کلیه توصیه‌های مربوط به آزمون برخی از نکاتی است که داوطلبان باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند، در ضمن خانواده‌های داوطلبان نیز باید در این روزها در جهت کاهش استرس داوطلبان و حفظ محیطی امن و آرام برای داوطلبان گام بردارند.
سایت : تابناک

قانون بنفورد


قانون بِنفورد (به انگلیسی: Benford's law) یا قانون رقم اول می‌گوید که در فهرست عددهایی که در بسیاری (البته نه همهٔ) از پدیده‌های زندگی واقعی رخ می‌دهند، رقم اول عددها به طور خاص و غیریکنواختی توزیع می‌شود. بر طبق این قانون، تقریباً در یک‌سوم موارد رقم نخست ۱ است، و عددهای بزرگ‌تر در رقم نخست به ترتیب با بسامد کمتری رخ می‌دهند، و عدد ۹ کمتر از یک بار در هر بیست عدد ظاهر می‌شود. هرگاه که خود عددها به طور لگاریتمی توزیع شده باشند، این توزیع رقم‌های نخست منطقی خواهد بود. بنابر دلایلی، عددهایی که در سنجش‌های واقعی ثبت می‌شوند، معمولاً توزیع لگاریتمی دارند.

این قانون به ظاهر عجیب در بسیاری از داده‌ها برقرار است، مثلاً در صورتحساب‌های برق، شمارهٔ خیابان‌ها، قیمت سهام، مقدار جمعیت، آمار مرگ‌ومیر، طول رودخانه‌ها، ثابت‌های فیزیک و ریاضیات، و فرایندهایی که از توزیع توانی پیروی می‌کنند (که در طبیعت بسیار فراوانند). این قانون مستقل از پایه‌ای که عددها در آن بیان می‌شوند برقرار است، هرچند که احتمال تکرار عددها در هر پایه متفاوت از پایه‌های دیگر است.

این قانون به نام فرانک بنفورد فیزیکدان نامیده شده است،[۱] هرچند که پیش از آن سیمون نیوکام در سال ۱۸۸۱ آن را بیان کرده بود.

ویکی پدیا 

راز

حتما تا به حال اسم فیلم راز (The Secret) به گوشتان خورده است . فیلم راز فیلمی روایت‌ گونه و به صورت مصاحبه در مورد قانون جذب (Law of Attraction)  که در سال ۲۰۰۶ و به کارگردانی درو هریوت (Drew Heriot) ساخته شد و با استقبال چشم گیری توسط مردم روبرو شد .

جالب است بدانید که این فیلم برگرفته از کتاب راز نوشته ی راندا برن (Rhonda Byrne) می باشد . در واقع استارت ساخت فیلم مستند راز بلافاصله بعد از انتشار این کتاب زده شد .

ادامه با کلیک

شبلی و منصورحلاج

     منصور حلاج را که به دار آویختند، جماعتی فریب خورده یا زرگرفته و حق به ناحق فروخته، پای چوبه دار گرد آمده و به او سنگ می زدند و حلاج لب فرو بسته بود. نه سخنی به اعتراض می گفت و نه از درد فریادی می کشید.

 در این میان شیخ شبلی نیز که از آن کوی می گذشت، سنگی برداشته و به سوی او پرتاب کرد. منصور حلاج از ژرفای دل آه سردی کشید و به فریاد از درد نالید. پرسیدند از آن همه سنگ که بر پیکرت زدند گلایه ای نکردی، مگر سنگ شبلی چه سنگینی داشت که فریاد برآوردی؟

    منصور در پاسخ گفت؛ از آن جماعت فریب خورده انتظاری نیست چرا که مرا نمی شناسند و علت بر دار شدنم را نمی دانند، شبلی اما از ماجرا باخبر است. از او انتظار دلجویی و حمایت داشتم نه سنگ پرانی و ملامت .

گفت آن یار کز او گشت سر دار بلند                جرمش این بود که اسرار هویدا می‌کرد فیض روح القدس ار باز مدد فرماید                   دیگران هم بکنند آن چه مسیحا می‌کرد             گفتمش سلسله زلف بتان از پی چیست          گفت حافظ گله‌ای از دل شیدا می‌کرد

 از http://taghrirat.blogfa.com