مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

کتابهای کمک آموزشی عادت فکر کردن را از دانش آموزان سلب می کند

کارشناس تالیف کتب ریاضی ، گفت : کتابهای کمک آموزشی عادت فکر کردن را از دانش آموزان سلب کرده و راه و روش دستیابی به پاسخ سولات را از دانش آموزان پنهان می کند .

وی در گفت و گو با خبرنگار کتاب مهر ، در ادامه افزود : کتابهای کمک آموزشی حجم زیادی از کاغذ را نابود می کند و کتابهای کمک آموزشی و کتابهای تست حوزه آموزش را دچار آشفتگی می کند .

حمیدی تصریح کرد : کتابهای حل المسائل ها بسیار در زمینه آموزش به دانش آموزان لطمه وارد می کند و روشی که دانش آموزان را به استفاده از حل المسائل تشویق کند بسیار بد و مضر است .

کارشناس ارشد تالیف کتابهای کمک اموزشی ریاضی در ادامه به مهر ، گفت : اگر این کتابها دانش آموزان را عادت ندهد که فکر کنند و آنها را بیشتر تشویق کند که از نتیجه تلاش خود استفاده نکند و همیشه به دنبال استفاده از نتایج حاضر و آماده باشد باعث می شود دانش آموزان چیزی نیاموزد .

به گزارش مهر ، کارشناس و مولف کتابهای کمک آموزشی ریاضی گفت : در مواجهه با کتابهای کمک آموزشی  دانش آموزان عادت می کنند که خود مساله را حل نکنند و به این سمت کشیده می شوند که از روی کتابهای حل المسائل رونوشت بردارند و آن را معلمشان تحویل دهند .

وی تصریح کرد : کتاب اموزشی باید عرصه را باز بگذارد برای پرورش خلاقیت دانش آموزان . البته اگر عرصه انتشار کتابهای آموزشی باز باشسد کتابهای آموزشی بیشتری منتشرخواهد شد و به هیچ رو نمی توان با مکانیسم های تنبیهی مانع از انتشار کتابهای کنونی شد .

حمیدی در ادامه افزود : مشکل در زمینه کتاب کمک آموزشی به جنبه روانی که برای دانش آموزان و خانواده هایشان پیش می آید باز می گردد . اگر در نهایت کنکور هم برداشته شود باز هم انتشار چنین کتابهایی منتفی نیست .

وی تصریح کرد : در شرایطی می توان از تهیه کتاب اموزشی مفید مطمئن شد که مولفان و ناشران آنها اعتماد داشته باشیم . معمولا اکثر موسساتی که در این حوزه فعالیت می کنند به دنبال کسب سود های بیشتر هستند و از جنبه ضد آموزشی و تاثیرات منفی کتبهای خود غافل هستند .

این کارشناس کتابهای کمک آوزشی گفت : دانشی که جوانان کشور ما به آن نیاز دارند از طریق سیستم کتابهای کمک آموزشی موجود به دست نمی آید و انتشار و گسترش این گونه کتابها نیازمند تحولی اساسی است .

وی با منتفی دانستن تاثیر نظارت بر انتشار کتابهای کمک آموزشی گفت : به درستی نمی توان در این حوزه معیارهایی را برای کتابهای کمک آموزشی مشخص کنیم بلکه مساله اساسی تغییر نگرش مخاطبان و خرداران این کتابها است . تازمانی که مخاطبان به دلیل شرایط موجود در ننظام آموزشی نیازمند به خرید کتاب تست هستند ناشرانی هم پیدا می شوند که چنین کتابهایی را به چاپ برسانند .منبع " خبرگزاری مهر "


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد