مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

مخالفت مجلس با تعطیلی پنج‌شنبه مدارس

دانش‌آموزان باید با فعالیت نهادهای اجتماعی نیز آشنا باشند؛ به عنوان مثال دانش‌آموزان باید از خدمات دستگاه‌هایی مانند هلال‌احمر و آتش‌نشانی آگاهی داشته باشند به همین دلیل پنج‌شنبه‌ها می‌تواند فرصت مناسبی برای این آموزش‌ها باشد.
 فارس: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از مخالفت اعضای این کمیسیون با تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس خبر داد و گفت: طرح دوفوریتی تهیه شده است که به زودی در صحن مجلس بررسی می‌شود.

 محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص طرح دو فوریتی کمیسیون آموزش مجلس در رابطه با تعطیلی پنجشنبه های مدارس، اظهار داشت: با توجه به اینکه از 6 روز هفته باید به خوبی استفاده شود، دانش‌آموزان می‌توانند در کنار مسائل آموزشی و پرورشی، ‌آموزش‌های مهارتی، فوق برنامه و فعالیت‌های جمعی داشته باشند.
 
وی افزود: بین اولیا و دانش‌آموزان با مدیریت و کادر آموزشی مدرسه باید ارتباط باشد و از سویی دانش‌آموزان باید با فعالیت نهادهای اجتماعی نیز آشنا باشند؛ به عنوان مثال دانش‌آموزان باید از خدمات دستگاه‌هایی مانند هلال‌احمر و آتش‌نشانی آگاهی داشته باشند به همین دلیل پنج‌شنبه‌ها می‌تواند فرصت مناسبی برای این آموزش‌ها باشد.
 
* تأکید ما بر این است که دوره‌های راهنمایی و متوسطه پنج‌شنبه‌ها تعطیل نباشند
 
زاهدی اضافه کرد: فعالیت‌های فوق‌برنامه و خدمات‌جمعی و آشنایی با نهادها و مسائل تربیتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مطرح شده است، بنابراین این طرح دوفوریتی با سند تحول هماهنگی کامل دارد و در راستای اجرایی شدن سند تحول بنیادین است.
 
وی با بیان اینکه تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس برای دبستان بود، گفت: تأکید ما بر این است که دوره‌های راهنمایی و دبیرستان در روزهای پنج‌شنبه تعطیل نشوند و از این فرصت برای مباحث دیگری که نیاز است در سند تحول اجرایی شود، استفاده کنند.
 
رئیس کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: بلافاصله بعد از آغاز به کار مجلس، این طرح در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود و در صورت تصویب نهایی از مهر امسال اجرایی خواهد شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد