ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
پروفسور کاندو در سال ۱۹۲۴ در ژاپن متولد و در
۱۹۴۵ از دانشگاه کیوتو فارغ التحصیل شد . کاندو معتقد است ،که "
کیفیت با طبیعت انسان سازگار تر از موضوع هزینه و بهره وری است ،
چون کیفیت نه تنها بر زندگی انسانبه مدت طولانی تری اثر می گذارد
بلکه مورد توجه تولیدکنندگان و مشتریان نیز هست و علاوه بر این ،
برایدسترسی به مرغوبیت بالاتر محصولات و خدمات ، ایجاد انگیزه در
کارکنان بسیار مهم است . کاندو بر رابطه بین کیفیت و نیروی انسانی تأکید خاصی داشته و انسانیت را اساس انگیزه می داند و بیان می کند که کار انسان بایستی شامل سه عنصر اساسی زیر باشد : ● خلاقیت - لذت اندیشیدن ● فعالیت بدنی - لذت کارکردن با عرق پیشانی ● اجتماعی بودن - لذت سهیم بودن در خوشی و غم همکاران کاندو در کتاب خود تحت عنوان " انگیزه انسانی - یک عامل حیاتی برای مدیریت " تصریح می کند که : کار هرچه خلاق تر باشد نقش مهمی در ایجاد انگیزه دارد . وی چهار اقدام عمده زیر را در پشتیبانی چنین فرایندیپیشنهاد می کند : ۱- وقتی دستورالعمل کار را صادر می کنید ، اهداف واقعی کار را روشن کنید ۲ - سعی کنید افراد قویا" احساس مسئولیت برای انجام دادن کار خود کنند ۳ - برای خلق ایده های نو فرصت بدهید ۴ - ایده ها را بپرورانید و بگذارید به بار بنشینند او معتقد است با رعایت اصول چهارگانه این امکان بوجود میآید تا کار به عنوان یک فعالیت خلاق جلوهگر گردد و نیز اگر عقاید ایجاد و پرورش یابند افراد درگیر ، اتکا به نفس را احساس نموده و این تجربه گرانقیمتی از دیدگاه انگیزش است. |
پایگاه اطلاعرسانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز |