معمولا مدیران آنقدر درگیر کارهای روزمره خود میشوند که به کلی مهارتهایی
را که برای مردم خیلی مهم است را نادیده میگیرند. خیلی از مدیران هم
چندان تمایلی به تعریف کردن از دیگران ندارند.
مدیرکل بیمارستانی را میشناسم که در ابتدای هر میتینگ کاری ۵ ژتون امتیاز
به مدیران مختلف بیمارستان میدهد تا آنها ژتونها را به کارمندانی که
میبینند کار خود را خوب انجام میدهند اهدا کنند و حق ندارند در جلسه هفته
آینده شرکت کنند، مگر اینکه همه این ژتونها را اهدا کرده باشند.
قبل از هر نوع برنامهریزی، ببینید چه چیز به کارمندانتان انگیزه میدهد.
تصور نکنید که میدانید و نیازی به فکر کردن ندارید. در شرکتی کار میکردم
که مدیر آن تصور میکرد کارمندان پول را بهترین نوع قدردانی میدانند. اما
بعدها مشخص شد که پول مهم نبوده است و پارکینگ برای آنها اهمیت بیشتری
داشته است. آنها میخواستند اجازه پارک کردن در پارکینگ شرکت به آنها داده
شود، چون مجبور بودند ماشینهایشان را چندین خیابان آن طرفتر پارک کنند
.ادامه