مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

آموزش

هدف آموزش آماده ساختن جوانان برای خود آموزی مادام العمر می باشد. (مینارد)

فرهیختگی به معنای دریفت محفوظات نیست ، بلکه روندی دیرپاوهمیشگی است.  (گلوریا استانم )

هدف از آموزش آنستکه دانش آموزان بدون استفاده از معلم قادر به انجام امور خود باشند.   (آلبرت هابارد)

معلم موقعی می آید که دانش آموز آماده باشد.   (ضرب المثل چینی )

هر دانش آموزی قادر به یادگیری است ، اما نه همان روز ونه با همان روش   (جورج ایوانز )

ما از روح بزرگ تقاضای قدرت می کنیم واو برای ما گرفتاری می فرستد تا آبدیده شویم.  (دعای سرخ پوستان   )

هر رفتاری که با بچه ها داشته باشیم همان را به جامعه منتقل خواهد کرد. منین گر )

هر کس در یک یا چند زمینه از استعداد طبیعی برخوردار است .ما فقط ناگزیر از کشف این رمینه یا این زمینه ها هستیم.   ( هولمن )

آنچه شاگردان می خواهندیاد بگیرند و آنچه معلمان می خواهند یاد بدهند ، هر دو به یک اندازه مهم است .  (لوئیز .ای .لباز )

وقتی کسی با لذت یادگیری انس گرفت ،این لذت به روند دیر پائی تبدیل می شود که او را منطقی بار می آورد.واین چاتش ولذت آموزش است. (کالینز )

دردرون هر معلم بزرگ ،معلم بزرگ تری نهفته است که منتظر بیرون آمدن است.

طوریرفتار کنید که گوئی هرچه می کنید اثربخش است.  چون چنین است وغیر از این نخواهد بود.

من بیش از معلمان وهمکارانم از دانش آموزانم آموخته ام ( تالمود )

به شاگردان خود بیاموزید از، از استعدادهای وتوانادی های بالقوه ی خود استفاده نمایند. اگرقرار بود فقط خوش آواز ترین پرندهنغمه سرائی کند ، سکوت مطلق جنگل را فرا می گرفت.

کودکان شاهراه رشد وبالندگی هستند.

هرگز ایدهایدرباره ی بچه ها وبرای بچه ها نداشته باشید. (جورج اْوروِل )

ما همواره نگران آینده ی کودکانمان هستیم ، غافل از این که همین همروز برای خود کسی هستند. ( توشر )

هیچ حرفه ای شرافتمندانه تر از آموزش نیست ، معلم بزرگ ، هنرمند بزرگ است با این تفاوت که محیط کار او پارچه ی  نقاشی نیست بلکه روح انسان ها است.

تجربه نامی است که هر کس روی اشتباهات خود می گذارد. (اسکار وایلد )

یاد دادن حساب به دانش آموزان خوب است .، اما یاددادن این که در زندگی جه جیزهائی به حساب می آید وچه چیزهائی به حساب نمی آید ،‌ بهتر از آن است.   (تالبرت )

اگر قادر به خواندن واژه ی " تشکر " هستید ، از معلم خود تشکر کنید.   ( استیکر )

من دوست دارم گوش بدهم ، چون چیزهای زیادی از گوش دادن آموخته ام ، مردم گوش نمی دهند. (ارنست همینگوی )

معلم ، دست انسان را می گیرد ، فکر انسان را باز می کند ، به قلبش رسوخ پیدا می کند وآینده ی او را رقم می زند.

سعی کنید با زیرکی بازیگوشی کنید وخوش بگذرانید.  ( شولز )

معلم میان مایه ، بیان میکند. معلم خوب ، توضیح می دهد. معلم خیلی خوب ، طرزکار وسیله ای رابااستدلال وآزمایش نشان می دهد. معلم عالی الهام می بخشد ودرون را برمی انگیزد.  (ویلیام وارد)

خیر خواهی به تنهائی قادر نیست از کسی معلم بسازد ، آموزش هم همین طور ، معلمی استعداد خاصی می طلبد که از نیاز وخواست درونی معلم سرچشمه می گیرد.  (چایمن )

معلمان تاثیر گذار ما کسانی هستند که به توانائی های ما ایمان دارند.  (دراموند )

کسی که از یادگیری باز میماند،  پیر است . چه20 ساله باشد چه80 ساله . کسی که به یادگیری ادامه می دهد  ، جوان است . جوان نگاه داشتن مغز بزرگ ترین نعمت زندگی است .  (هنری فورد )

من معلم هستم ، کسی که راه را از چاه نشان می دهد .سحر وجادوئی در میان نیست . من قادر نیستم روی آب راه بروم . دریا را هم نمی توانم بشکافم .من فقط بچه ها را دوست دارم . ( ماروا کالینز )

شاگردان بسی با اهمیت تر از مطالبی هستند که به آن ها درس می دهیم .  (مک کارتی )

نیکبختی جز تاثیرروح مهربان یک انسان  ، برروح انسان دیگری نیست .  (جورج الیوت )

یکی از علائم مربیان بزرگ این است که استعدادی  دارند که می توانند دانش آموزان خود را به سر زمین هائی هدایت کنند کهخود آن را ندیده اند.  ( تامسون گروم )

بعضی وقت ها چراغ زندگی ما خاموش می شود ، اما کسی دوباره آن را شعله ور می سازد ، هر یک از ما مدیون کسانی هستیم که این چراغ را برای ما روشن می کنند .  (آلبرت شوایتزر )

تربیت اولیه انسان سمت وسوی آینده ی او را رقم می زند.  ( افلاطون )

آموزش بهترین حرفه ها است ،‌زیرا هر کسی که برای خودش کسی شده است [کسی شدن را از معلمی آموخته است .

من بر آینده تاثیر می گذارم چون تدریس می کنم.  ( مک الیف )

تعلیم وتربیت حرفه نیست ،‌عشق است.

ما نمی توانیم چیزی را به کسی یاد بدهیم .فقط می توانیم به او کمک کنیم تا آن را در درون خود کشف کند.  (گالیله )

با پرداخت پول می توان از کسی خواست تدریس کند ،‌امابا پرداخت پول نمی توان از مردم خواست کسی را دوست بدارند. ( ماروا کالینز )

یک دستورالعمل مهم : اول دوست بدار ، بعد آموزش بده.

به شاگردان خود نگوئید چطورکاری را انجام دهند ، بلکه بون کلمه ای حرف نشان دهید چطوری کاری را انجام می دهند. اگربا زبان آمزش دهید فقط به لب های شما نگاه می کنند .اما اگربه آن ها نشان دهید ، خودشان دست به کار می شوند وانجام می دهند.  0ماریا مونته سوری )

ما همیشه قادر به ساختن آینده برای حوانان ، نیستیم. اما می توانیم جوانان را برای آینده بسازیم.  (اف .دی .روزولت)

یک مدیر می تواند آن چه از تو توقع دارد ، بیان کند. اما یک معلم میتواند توقعات تورا برانگیزاند. (نیل )
معلم بر ابدیت تاثیر می گذاردوهرگزنمی تواند نقطه ی پایانی برای تاثیرات خود داشته باشد.  (آدامز )
منبع: کتاب سوپ جوجه برای معلم 

از سایت :http://anjoman.takhtesiah.ne

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد