مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

علی احمدی: مدرسه مشاور یقه بسته نمی خواهد


زیر آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت کنونی نحوه تدریس در مدارس و تربیت دانش آموزان گفت: مدارس به مشاور یقه بسته و چشم و گوش بسته احتیاجی ندارد.

به گزارش مهر، علیرضا علی احمدی در جمع معلمان مرکز تربیت معلم شرافت، در پاسخ به سئوال معلمی مبنی بر اینکه چرا آموزش و پرورش برای برخورد با دانش آموزانی که در مدرسه مواد مخدر می فروشند و یا سی دی های مبتذل رد و بدل می کنند چیست و چرا نمی توانیم با این دانش آموزان هیچ گونه برخوردی کنیم، تصریح کرد: اگر شما با همین منوال ادامه دهید، نمی توانید در آموزش و پرورش بمانید.

وی ادامه داد: بسیاری از امور را نمی توان با آیین نامه انضباطی حل کرد، بارها این مسئله را گفته ام که معلمان رقیبهایی همچون ماهواره، اینترنت و...پیدا کرده اند و منزلت اجتماعی آنها از این طریق مخدوش شده است و آنها دیگر گروه مرجع برای دانش آموزان به حساب نمی آیند.

وزیر آموزش و پرورش فوتبالیستها، هنرمندان و بازیگران را از دیگر گروه های مرجع دانش آموزان دانست و اظهار کرد: به وجدان خودمان رجوع کنیم و ببینیم که چه کرده ایم که دانش آموزان ما اینچنین شدند.

علی احمدی به روشهای تربیتی معلمان نیز اشاره کرد و ادامه داد: معلمان ما از گذشته به روشهایی عادت داشته اند که جای تامل دارد، مثلا به دانش آموز می گویند بنشین، حرف نزن، ساکت و حتی رشد و بلوغ آنها را نیز به رسمیت نمی شناسند. پس بنابراین باید نگاهمان را نسبت به این جریان عوض کنیم و با دانش آموزان رفتار متفاوتی داشته باشیم.

وی افزود: برخی از مسائل که برای ما غیر عادی تلقی می شود در شرایط فعلی کاملا طبیعی و عادی است و اگر ما آنها را به رسمیت بشناسیم مشکلی ایجاد نمی شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بیش از این که فضای مدرسه را امنیتی کنیم باید سعی داشته باشیم که با دانش آموزان دوست باشیم تا وقتی که دانش آموزان در دانشگاه قبول می شوند و فضای جدید را تجربه می کنند دچار غرور و خودباختگی نشوند.

منبع: آموزش نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد