مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

نحوه صحیح تست زنی به سوالات کنکور

معاون سازمان سنجش ‌آموزش کشور با اشاره به نحوه صحیح تست زنی در کنکور، به داوطلبان آزمون سراسری توصیه کرد که در مدت زمان باقیمانده تا کنکور از مطالعه کتاب جدید خودداری کرده و به مرور مطالب مطالعه شده بپردازند.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با روش مطالعه داوطلبان در فرصت باقیمانده تا روز آزمون، تصریح کرد: داوطلبان باید توجه داشته باشند که یادگیری دیگر کافیست و دیگر نباید مطالعه کتاب جدیدی را آغاز کنند.

داوطلبان در یک هفته باقیمانده به مرور دروس خود بپردازد

وی با بیان اینکه داوطلبان در یک هفته باقیمانده تا برگزاری کنکور به مرور دروس خود بپردازد، تصریح کرد: داوطلبان باید با آمادگی لازم در جلسه آزمون حضور داشته باشد و با توکل، آرامش و اعتماد به نفس به سوالات مربوطه پاسخ دهد.

به گفته وی، کسانی که با برنامه‌ریزی صحیح موفق به مرور مطالب درسی خود شده باشند، می‌توانند در فرصت باقی مانده نکات مبهم مطالب درسی را مجددا مرور کنند.

داوطلبان باید در جلسه آزمون از زمان نهایت استفاده را ببرند

وی با بیان اینکه داوطلبان باید در جلسه آزمون از زمان نهایت استفاده را ببرند، اظهار کرد: در این راستا توصیه می‌شود تا داوطلبان سوالات آزمونهای سالهای گذشته را تهیه کرده و به آنها پاسخ دهند تا برای حضور در جلسه آماده شده و اضطراب و استرس نداشته باشند.

نحوه سوالات و پاسخگویی به آنها همانند سالهای گذشته است

وی افزود: داوطلبان می‌توانند در منزل، محیطی مشابه محیط آزمون را ترسیم و ایجاد کنند و در زمان مشخص به سوالات آزمونهای سالهای گذشته پاسخ دهند و پس از آن پاسخنامه را تصحیح کنند.

وی تاکید کرد که نحوه سوالات و پاسخگویی به آنها همانند سالهای گذشته می‌باشد و داوطلبان در این رابطه نباید نگرانی خاصی داشته باشند.

نحوه صحیح تست زنی به سوالات کنکور

وی ضمن ارایه توصیه‌ به داوطلبان در خصوص نحوه تست زنی به سوالات کنکور، گفت: به داوطلبان توصیه می‌شود در پاسخگویی به سوالات ابتدا متن سوال را دقیق بخوانند و 4 گزینه پیشنهادی را دقیق‌تر مطالعه کنند و سپس گزینه صحیح یا صحیح‌تر را انتخاب و در محل مربوطه در پاسخنامه علامتگذاری کنند.

وی با بیان اینکه در تست‌های 4 گزینه‌ای برای هر پاسخ صحیح 3 نمره مثبت و برای پاسخ غلط به منظور خنثی کردن پاسخ‌های حدسی و یا تصادفی یک نمره منفی منظور می‌شود، تصریح کرد: بنابراین توصیه می‌شود اگر پاسخ صحیح سوالی را اصلا نمی‌دانند به آن سوال جواب ندهند، چرا که به سوالهای بدون جواب نمره منفی و مثبت تعلق نمی‌گیرد.

وی افزود: اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود همه پاسخ‌ها غلط محسوب می‌شود و به آن یک نمره منفی تعلق می‌گیرد.

دکتر توکلی در خاتمه گفت: توکل به خدا، افزایش اعتماد به نفس، گوش کردن به کلیه توصیه‌های مربوط به آزمون برخی از نکاتی است که داوطلبان باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند، در ضمن خانواده‌های داوطلبان نیز باید در این روزها در جهت کاهش استرس داوطلبان و حفظ محیطی امن و آرام برای داوطلبان گام بردارند.
سایت : تابناک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد