مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

نحوه تاثیر شرط معدل در کنکور 1387 اعلام شد

عالی- همشهری آنلاین:
معاون سازمان سنجش نحوه تاثیر معدل در کنکور و آزمون کارشناسی ارشد 1387 را تشریح کرد.

به گزارش مهر، دکتر ابراهیم خدایی معاون فنی و آماری سازمان سنجش روز چهارشنبه(30آبان) در سی و پنجمین گردهمایی معاونین و موسسات آموزشی در استان هرمزگان اظهار داشت: تاثیر معدل در کنکور سراسری در سال گذشته به صورت نمره کل لحاظ می شد و 15 درصد معدل کتبی دیپلمه های سال های 85-84 در نمره کل آزمون سراسری تاثیر داده می شد و به دلیل برخی مشکلات در رقابت و آمار، سال آینده نوع تاثیرگذاری سوابق تحصیلی در کنکور تغییر می کند. در این راستا سوابق تحصیلی سال سوم دبیرستان که امتحانهای آنها به صورت نهایی برگزار می شود، به صورت تراز شده و بر اساس ضوابط دروس تخصصی و عمومی در کنکور لحاظ می شود. بر این اساس تاثیر سوابق تحصیلی در سال آینده به نوع دیپلم و گروه های آموزشی مرتبط بستگی پیدا می کند.

خدایی در مورد آمار تعداد داوطلبانی که دیپلم آنها متناسب با گروه آزمایشی کنکور سراسریشان است، گفت: 98 درصد دیپلمه های ریاضی، 91 درصد دیپلمه های علوم انسانی و 7/97 درصد دیپلمه های علوم تجربی متناسب با نوع دیپلم خود در گروه های آزمایشی کنکور شرکت می کنند.

وی با اشاره به حذف طرح آ.ت .ت از کنکور کارشناسی ارشد افزود: طرح آ. ت. ت به دلیل اینکه در تمامی رشته های کنکور کارشناسی ارشد اعمال نمی شد، تاثیر عمده ای نداشت و به دلیل برخی دلایل دیگر حذف شد اما سازمان سنجش با بحث تفاوت دانشگاهها در زمینه اعمال معدل کارشناسی در دوره کارشناسی ارشد موافق است.

خدایی در مورد آمار پذیرش دانشجویان دانشگاه آزاد و پیام نور در کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی افزود: 23/2 درصد دانشجویان دانشگاه آزاد در سال گذشته و 69/1 درصد دانشجویان این دانشگاه امسال در مقطع ارشد دانشگاه های دولتی پذیرفته شدند. 84/2 درصد دانشجویان دانشگاه پیام نور نیز در سال گذشته و 75/2 درصد دانشجویان پیام نور در سال جاری موفق به پذیرش در مقطع ارشد دانشگاه های دولتی شدند.

همچنین دانشگاه صنعتی شریف بالاترین درصد قبولی در کنکور کارشناسی ارشد سال جاری را نسبت به شرکت کننده های خودش داشته است.

تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد 87

به گفته خدایی، در کنکور کارشناسی ارشد سال 86، میانگین معدل دانشجویان دانشگاههای دولتی 15، دانشگاه پیام نور 09/14، غیرانتفاعی 69/15 و آزاد 66/14 بوده است که با توجه به تصمیم وزارت علوم مبنی بر تاثیر 20 درصدی معدل کارشناسی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد به صورت تراز شده، میانگین معدل دانشجویان این دانشگاهها تغییر می کند.

وی در توضیح معدل تراز شده و تاثیر آن در کنکور کارشناسی ارشد سال آینده گفت: مبنای اصلی این طرح این است که معدل داوطلبان در هر دانشگاه و رشته تحصیلی تراز شود یعنی معدل داوطلبان دانشگاه تهران در رشته تحصیلی ریاضی با کل فارغ التحصیلان این رشته در دانشگاه تهران در نظر گرفته شود. همشهری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد