مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

قدرت سحر آمیز باور و اعتقاد

 ما اغلب در زندگی از اموری سخن می گوئیم که اعتقاد و نظر روشنی درباره ماهیت آنها نداریم . ولی در عین حال ، مواردی هم هست که ما نسبت به آنها « احساس یقین و اطمینان » می کنیم . احساس اطمینان داشتن نسبت به امور و روابط حاکم بر پدیده های پیرامون خود موجب می شود که نیروی درونی خود را بهتر به کار گیریم و در نتیجه ، رفتار بهتری داشته باشیم . و به سادگی برای آن راه حل پیدا کنیم . این احساس یقین و اطمینان را باور می نامیم . باور دارای نیروی معجزه آسایی است و قدرتی شگفت انگیز دارد . باورهای ما در تمامی امور زندگی ، نقش قابل ملاحظه ای دارند.

باور های صحیح ، نیروبخش ، و باورهای غلط ، نابود کننده ، هستند . در زمینه های اقتصاد و بازرگانی نیز باورهای غلطی وجود دارد که ما را به سرازیری رکود اقتصادی سوق می دهد . در یکی از مقاله های منتشر شده مطلب جالبی در این زمینه بیان شده است . در این مقاله دو اتومبیل معرفی شده بود . یکی  اتومبیل « لیزر» ساخت کارخانه پلیموت کرایسلر و دیگری اتومبیل « اکلیپس » ساخت کارخانه میتسوبیشی و نوشته بود در مقابل هر 19 اتومبیل که کارخانه کرایسلر می فروشد ، کارخانه میتسوبیشی 100 اتومبیل به فروش می رساند . تکته مهم این است که این دو اتومبیل عینا ً یکی هستند و هر دو اتومبیل با مشارکت هر دو شرکت مزبور ساخته شده اند . تنها تفاوت این دو اتومبیل در نام و کارخانه سازنده آنها است با این وجود ، چگونه چنین چیزی ممکن است ؟

تحقیقات مربوط به علت این تفاوت فروش نشان داد که مردم به اتومبیلهای ژاپنی بیشتر علاقمند هستند زیرا اعتقاد دارند که کیفیت ساخت این اتومبیلها بالاتر است . مشکل اساسی در غلط بودن این عقیده است ، زیرا این دو اتومبیل در واقع یکی هستند و کیفیت آنها کمترین تفاوتی با هم ندارند .

چرا مشتریان چنین اعتقادی دارند ؟ علت آن است که ژاپنی ها در مورد کیفیت کالا ، شهرتی برای خود به دست آورده اند . و کسی در این مورد تردیدی به خود راه نمی دهد . یکی از مهمترین باورهایی که ما می توانیم برای کسب موفقیت و سعادت داشته باشیم آن است که قادریم به طور مداوم و پیوسته کیفیت کار و زندگی خود را بالا ببریم و دائم در حال رشد و پیشرفت باشیم . اگر این باور در اعماق ذهن و اندیشه ما رسوخ کند ، نیروی سحر آمیزی به ما خواهد بخشید و ما را در نیل به آرمانها و اهداف خود یاری خواهد نمود . باید که :

باور کنیم سپیده را ، صبـح را ، رویش سبـز جـوانـه هـا را . از حـال بـه آینـده پلـی بـایـد زد ، چشم نـوازشگـر فـردا منتظـر تـوست !

ترانه ها

 

نظرات 1 + ارسال نظر

سلام مدیر جان
ببخشید یه مدت نیومدم
دور دوم ختم قرآن وبلاگ نویسان برای سلامتی وتعجیل در فرج مولایمان حضرت مهدی (عج).....دوستانی که تمایل دارند در این برنامه شرکت کنند می توانند با قرار دادن آدرس وبلاگ . ایمیل و یا هر طریقی که بشه باهاشون تماس گرفت (مانند سری قبل) در قسمت نظرات آمادگی خودشون را برای خواندن یک جز و یا بیشتر از قرآن اعلام نمایند....ان شاالله که با این ختم قرآن ها هم پیوندمون با قرآن را محکم تر کنیم هم کاری هر چند کوچک برای مهیا نمودن شرایط ظهور فراهم نمائیم.............

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد