مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

نمره انضباط از کارنامه‌ دانش‌آموزان حذف می‌شود

 
معاون آموزش و پرورش عمومی از تغییر ملاک نمره انضباط از صفر تا 20 خبر داد و گفت: گزینه‌های عالی، خوب، نیاز به تلاش و راهنمایی بیشتر ، جایگزین نمره شده و به این ترتیب دیگر روحیه  دانش‌آموزان با گرفتن نمره‌ای مثل -5- آسیب نمی‌بیند.

حسین احمدی ، در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: از این پس والدین در بعضی نمرات دانش‌آموزان تا یک نمره در ارزشیابی مستمر دخالت خواهند داشت. 

وی با اعلام شناسایی و جذب 25 هزار کودک 6 تا 10 ساله دختر دارای محرومیت زیاد تحصیلی افزود: این دانش‌آموزان محروم به دلایل مختلف فرهنگی، ‌اقتصادی، نبود معلم زن و ... از تحصیل محروم مانده بودند که پس از شناسایی از خانواده‌ها جدا و در مدارس جذب شدند.  به گفته وی یک تا دو درصد جمعیت در سن تحصیل، زیر پوشش برنامه‌های آموزش و پرورش نیستند.

احمدی تصریح کرد: برای دور نبودن دانش آموزان از تحصیل تمام توان خود را به کار بسته‌ایم و از همین رو 900 مرکز شبانه روزی به اضافه برنامه‌های روستا مرکز - در کلاس‌های 8 نفره - نیز تشکیل شده‌اند. وی تاکید کرد: خواهان توجه خاص  به آموزش معلمان دوره ابتدایی هستیم.

معاون آموزش و پرورش عمومی وزارت آموزش و پرورش با اعلام این که مشکلات تحصیلی، سازشی، خانوادگی و یادگیری دانش‌آموزان باید در دوره عمومی حل شده و به سنین بالاتر کشیده نشود تاکید کرد: تاکنون برای این دوره تحصیلی مشاور نداشته‌ایم و قصد داریم برای این دوره مشاوران خاص جذب کنیم.

وی در این باره به حضور 300 هزار معلم اول ابتدایی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: حدود 10 درصد این افراد به طور جداگانه و خاص آموزش مشاوره‌ای می‌بینند.

احمدی یادآور شد: برگزاری امتحانات دانش آموزان دوره عمومی (راهنمایی و دبستان) در دو نوبت بهمن و خرداد برگزار می‌شود و این آیین‌نامه ارزشیابی در دست اصلاح قرار دارد.

وی با اشاره به این که نرخ جذب دانش‌آموزان 6 ساله از 97 درصد سال -82-81 هم اکنون به 6/98 درصد رسیده است گفت: متأسفانه به علت پراکندگی، بزرگی و برخی مسایل فرهنگی کشور نتوانسته‌ایم نرخ پوشش خود را به 100 درصد برسانیم.

وی در پاسخ به «ارائه آمار ترک تحصیل‌کرده‌های آموزش و پرورش» با بیان این که ریاست مرکز آمار کشور قول داده است تا اردیبهشت سال آینده کلیه نتایج آماری، افراد لازم‌التعلیم، دانش‌آموزان تحت پوشش، سواد، درس خوانده‌های خارج از مدرسه و ... را ارائه کند، تصریح کرد: در سال تحصیلی 84 ــ 85 ، 5/97 درصد دانش‌آموزان ابتدایی و 16/92 درصد راهنمایی‌ها قبول شده‌اند و این در حالی است که سال گذشته 3/97 درصد ابتدایی‌ها و 13/92 درصد راهنمایی‌ها قبول شده بودند.

به گفته احمدی مکاتبات و کارهای مقدماتی جذب مشاور در دوره ابتدایی آغاز شده و پیشنهاد راه‌اندازی رشته مشاوره ابتدایی و راهنمایی در مراکز تربیت معلم به کمیته هماهنگی ارائه شده است.

از :http://www.hamshahri.net/News/?id=15677

 
     
  
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد