مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

لیوان آب را زمین بگذار

 استادی در شروع کلاس لیوان پر از آبی را و آن را بالا گرفت تا همه ببینند.
سپس از شاگردان پرسید:به نظر شما وزن این لیوان چقدر است؟شاگردان
جواب دادند 50 گرماستاد گفت:من بدون وزن کردن نمی دانم دقیقا وزنش
چقدر است.اما سوال من این است اگر من این لیوان اب را چند دقیقه همین
طور نگه دارم چه اتفاقی می افتد؟شاگردان گفتند:هیچ اتفاقی نمی افتد.
استاد پرسید:خوب اگر یک ساعت همین طور نگه دارم چه اتفاقی می افتد؟
یکی از شاگردان گفت :دستتان درد می گیرد.استاد گفت حق با توست.
حالا اگر یک روز تمام آن را نگه دارم چه؟شاگرد دیگری گفت :دستتان بی
حس می شود عضلات به شدت تحت فشار قرار می گیرند و فلج می شوند
و مطمینا کارتان به بیمارستان خواهد کشیدوهمه شاگردان خندیدند.
استاد گفت خیلی خوب است.ولی آیا در این مدت وزن لیوان تغییر کرده است؟ شاگردان جواب دادند:نه استاد ادامه داد:پس چه چیزی باعث درد و فشار روی عضلات می شود؟ شاگردان گیج شدند.
یکی از آنها گفت:لیوان را زمین بگذارید.استاد گفت:دقیقا مشکلات زندگی هم مثل همین است اگر آنها را چند دقیقه در ذهنتان نگه دارید اشکالی ندارد.اگر مدت طولانی تری به آنها فکر کنید درد می کشید.اگر بیشتر از آن نگه شان دارید فلجتان می کنند و دیگر قادر به انجام کاری نخواهید بود.
فکر کردن به مشکلات زندگی مهم است.اما مهم تر آن است که در پایان هر روز و پیش از خواب آن را زمین بگذارید وبه این ترتیب تحت فشار قرار نمی گیرید.
هر روز صبح سر حال و قوی بیدار می شوید و قادر خواهید بود از عهده هر مساله و چالشی که برایتان پیش می آید بر آیید.
دوست من یادت باشد لیوان آب را همین امروز زمین بگذاری.
                                          زندگی همین است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد