مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

ناتوانی های یادگیری ؛ نظریه ها، تشخیص و راهبردهای تدریس

کتاب " ناتوانی های یادگیری: نظریه ها، تشخیص و راهبردهای تدریس" اثر ژانت لرنر و ترجمه دکتر عصمت دانش در شمارگان 1500 نسخه منتشر شده است.

خبرگزاری مهر - گروه حوزه و دانشگاه : در حال حاضر ناتوانی های یادگیری به منزله علت اصلی مشکلات شدید یادگیری تحصیلی شناخته شده است. ناتوانی های یادگیری، رشته ای تلفیقی و پویا است که نسبت به جامعه و پیشرفت های پژوهش های آموزش و پرورش و سیاست و تغییرات مهم در جامعه واکنش نشان می دهد. ویراست هفتم کتاب "ناتوانی های یادگیری" نظریه ها، تشخیص و راهبردهای تدریس این پیشرفت ها و تغییرها را در بر دارد.

دانش آموزان مبتلا به ناتوانی های یادگیری نابینا نیستند، اما مانند همسالان خود نمی توانند بسیاری از چیزها را ببینند، ناشنوا نیستند اما در بسیاری از موارد نمی توانند مانند افراد عادی گوش کنند. آنها دچار عقب ماندگی ذهنی نیستند اما با روشی متفاوت یاد می گیرند و بسیاری از رفتارهایشان باعث به هم ریختن کلاس درس و ایجاد نارحتی در خانه می شود. کتاب ناتوانی های یادگیری به این موارد می پردازد.

نظریه ها، تشخیص، راهبردهای تدریس کتاب درسی مقدماتی است که برای دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی که درس ناتوانی های یادگیری را برای نخستین و دومین بار گرفته اند.

همچنین معلمان آموزش و پرورش، روانشناسان مدرسه، آسیب شناسان زبان، مشاوران و متخصصین مربوطه می توانند دیدگاه جامعی در زمینه ناتوانی های یادگیری برای زمان حال و آینده به دست آورند.

 این کتاب در چهار بخش اصلی بازنگری ناتوانایی های یادگیری و جنبه های مهم قانون آموزش و پرورش افراد مبتلا به ناتوانایی، فرایند ارزیابی - تدریس، موضوع های نظری و رهنمود های رو به رشد و ایجاد ارتباط بین نظریه ها و راهبردهای تدریس تألیف شده است.  

منبع " خبرگزاری مهر "

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد