ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
و کاسه اشک چشمش روی گونه خالی شد . . . (آیا تابحال کاسه اشک چشمتان روی گونه هایتان خالی شده ؟ اگر نشده ........!!!!!!!!)
ازاین وبلاگ آوردم http://dastanhayekuchak.persianblog.ir/
در باغ دیوانه خانه ای قدم می زدم که جوانی را سرگرم
خواندن کتاب فلسفه ای دیدم.
منش و سلامت رفتارش- با بیماران دیگر تناسبی نداشت.
کنارش نشستم و پرسیدم:
"اینجا چه می کنی ؟"
با تعجب نگاهم کرد. اما دید که من از پزشکان نیستم.
پاسخ داد:" خیلی ساده پدرم که وکیل ممتازی بود.می خواست راه
او را دنبال کنم. عمویم که شرکت بازرگانی بزرگی داشت . دوست داشت
از الگوی او پیروی کنم. مادرم دوست داشت تصویری از پدر محبوبش باشم .
خواهرم همیشه شوهرش را به عنوان الگوی یک مرد موفق مثال می زد.
برادرم سعی می کرد مرا طوری پرورش بدهد که مثل خودش ورزشکاری عالی بشوم.
مکثی کرد و دوباره ادامه داد:
"در مورد معلم هایم در مدرسه -استاد پیانو- و معلم انگلیسی ام هم همین طور
شد. همه اعتقاد داشتند که خودشان بهترین الگویند . هیچ کدام آنطور به من
نگاه نمی کردند که باید به یک انسان نگاه کرد... طوری به من نگاه می کردند که انگار در
آیینه نگاه می کنند.
بنابراین تصمیم گرفتم خودم را در این آسایشگاه بستری کنم. اینجا دست کم می توانم
خودم باشم."
پائولو کوئیلو از کتاب قصه هایی
برای پدران. فرزندان. نوه ها.
دست خودمان نیست تا چشم کار می کند ملتی دور و اطراف مان هستند که امتحان دارند مثلا خود شما که حالا جیم را هم با استرس می خوانید!! آدم هایی که تا چند هفته دیگر به چیزی جز امتحان فکر نمی کنند و هیچ چیزی برای شان مانند امتحان مهم نیست! حالا یک عده مثل بچه آدم درس می خوانند و امتحان می دهند و یک عده تا اسم امتحان به گوش شان می رسد دست و پای شان می لرزد، تپش قلب می گیرند و توی دلشان خالی می شود. این ها همان هایی هستند که استرس امتحان می گیردشان! استرسی که در این ایام به ضررشان تمام خواهد شد. دست خودمان نیست واقعا نمی شود از استرس امتحان گذشت.
آمادگی جسمی دانشآموز برای شرکت در جلسه امتحان به اندازه آمادگی روحی او اهمیت دارد. گرسنگی، خوردن غذاهای سنگین و حتی پوشیدن لباسهایی که نتواند دانشآموز را در مقابل سرما یا گرمای محل امتحان حفظ کند نیز در کاهش توان تحلیل علمی و به هم ریختن قوای ذهنی و افزایش استرس او در جلسه امتحان مؤثر است. استرس افراد بهطور معمول دارای منشا مشخصی است اما اضطراب، منبع مشخصی ندارد و در موقعیت امتحان دانشآموزان عباراتی مانند «نمیدانم چرا دلم آشوب است»، «میترسم همه چیز یادم برود» و... را بر زبان میآورند. در نظام آموزشی حافظه مدار کشور ما دانشآموزان بر دانستههای خود تسلطی ندارند و این در حالی است که در بیشتر موارد امتحانی بر حفظیات آنان تأکید میشود و این امر عدم تسلط آنان را بهدنبال دارد. بسیاری از دانشآموزان منطق درست درس خواندن را نمیدانند و این موضوع به یادگیری و تسلط نداشتن آنان دامن میزند، بنابراین معلمان و والدین باید در رفع عوامل استرسزا تلاش کنند. برای یادگیری و حضور مثبت در امتحان، دانشآموزان نباید بهاصطلاح شب امتحانی باشند بلکه باید در طول سال درس خود را مطالعه و مرور کنند و در شب امتحان تنها نگاهی گذرا به مطالب مهم داشته باشند.
این در حالی است که انجمن اولیا و مربیان درخصوص کاهش استرس شبهای امتحان فرزندان خود شرح وظایف مستقیمی ندارند و در این باره باید از شیوههای غیرمستقیم استفاده کرد. مسافرت والدین و تنها گذاشتن دانشآموزان در موقع امتحانات آرامش آنها را بر هم میریزد، بنابراین خانوادهها باید در این زمان رفتار مهربانانه را جایگزین رفتارهای خودخواهانه خود با فرزندانشان کنند. همچنین در شبهای امتحان دانشآموزان را از شبنشینیها و عادات گذشته که در طول سال تحصیلی انجام میدهند دور کنند. استفاده از رژیم غذایی مناسب در موقع برگزاری امتحانات و داشتن آرامش کافی برای دانشآموزان یکی از راهکارهای مناسب برای کم کردن استرس خواهد بود و امید که این روشها باعث شود دانشآموزان با موفقیت، امتحان خود را پشت سر بگذارند.بهطور کلی وظایف والدین وخانواده رادر فرایند کمک به دانش آموز در زمان امتحانات میتوان به 3دسته کلی تقسیم کرد:
و صفر هم به تنهائی هیچ است . و آن انسان هیچ ارزشی ندارد .
از :http://www.negahak.com