واژه معمول این روزها ی بسیاری از دبیران اینست که ...... انها در مباحث پایه ایراد دارند
.......یا اصلا درس نمی خوانند ...........
به گزارش آسوشیتدپرس معماران این طرح در پیتسبورگ در ایالت پنیسلوانیای آمریکا سهشنبه 27 نوامبر (7 آذر) اعلام کردند که به یکی از آخرین اهدافشان رسیدهاند و بیش از 1.5 میلیون کتاب- را که بسیاری از آنها چینی هستند- اسکن کردهاند و به اسکنکردن روزانه هزاران کتاب دیگر ادامه میدهند.
راج ردی استاد علوم کامپیوتر و روباتیک در این دانشگاه که سرپرست این طرح است گفت: "اکنون هرکسی بر روی اینترنت میتواند به مجموعای از کتابها به اندازه یک کتابخانه بزرگ دانشگاهی دسترسی داشته باشد.
آخرین مرحله در توسعه این به اصطلاح "کتابخانه جهانی" که "طرح کتاب میلیونی" نامیده میشود، از سال 2002 آغاز شد، هنگامی که گروه ردی به طور موفقیتآمیزی 1000 کتاب را اسکن کرده بودند.
بیشتر کار اخیر را کارگرانی در مراکز اسکن کتاب در هند و چین با کمک 3.5 میلیون دلاری که اهدایی "بنیاد ملی علوم" و مشارکتهای سخاوتمندانخ9 سازندگان سختافزار و نرمافزار انجام دادهاند.
آمریکا، چین و هند هر کدام 10 میلیون دلار کمک نقدی به این طرح انجام داده بودند و همچین همکارانی در دانشگاه ژنجیانگ چین، موسسه علوم هند و کتابخانه اسکندریه مصر در آن مشارکت داشتند.
این طرح اولین در نوع خود نیست. شرکتهای گوگل و مایکروسافت اقدامات مشابهی را آغاز کردهاند، اما نمایندگان دانشگاه کارنگی ملون میگویند که طرح آنها بزرگترین کتابخانه دیجیتال دانشگاهی از کتابهای رایگان است و هدف تجاری را دنبال نمیکند.
به گفته ردی این کار قدمی به سوی ایجاد یک کتابخانه آنلاین اسن که کتابهای با نحوه انتشار سنتی را در دسترس همگان قرار میدهد. او گفت: "موانع اقتصادی توزیع دانش در حال فروریختن هستند."
مایکل شاموس، یک استاد علوم کامپیوتر کارنگی- ملون و وکیل حق ومولف که در این طرح کار میکند، گفت رسالت این کتابخانه از جمله قراردادن رایگان مقادیر زیادی از اطلاعات به صورت رایگان بر روی اینترنت و حفظ متون نادر و روبه زوال است.
به گفته او کتابهایی که اسکن شدهاند از موسسهها و افراد گوناگون در سراسر جهان قرض گرفته شده بودند، گرچه موسسات اروپایی از همکاری در این مورد پرهیز کردند.
این کتابخانه تا به حال حاوی کتابهایی از 20 زبان مختلف از جمله 970000 کتاب به زبان چینی، 360000 کتاب به زبان انگلیسی، 50000 کتاب به زبان هندی جنوبی تلوگو و 40000 کتاب به زبان عربی است.
کتابخانه دیجیتال جهانی را در این آدرس میتوانید ببینید: http://www.ulib.org
همشهری
چگونه می توان مشکلات رفتاری بی انضباطی را در مدرسه و کلاس کاهش داد؟
الف) راه کارهای مبتنی بر سیستم مدرسه
1– داشتن قوانین صریح و روشن:
یکی از عوامل مهم در پیشرفت مدارس و کاهش مشکلات رفتاری دانش آموزان داشتن قوانین صریح، روشن و دقیق است. اکثر دانش آموزان طالب معیارها و موازین رفتاری هستند و از بی قانونی سردرگمند یک اساس نامه رفتاری با توصیف و تشریح خوب و متولیان خیرخواه از عوامل اساسی در ایجاد اعتماد به نفس و موفقیت دانش آموزان است.
2– استفاده بیشتر از مشارکت دانش آموزان:
هر چقدر دانش آموزان در مدرسه به حساب بیایند و هرچقدر بتوانیم آن ها را در مدرسه مشارکت دهیم و از توانمندی های آن ها استفاده کنیم ، کمک می کنیم که آن ها به ما اعتماد بیشتری پیدا کنند و ما را منصف تر بدانند، این کار سبب نزدیکی بیشتر عوامل مدرسه به دانش آموزان می گردد و علاوه بر آن توانمندی های آن ها را رشد داده و اعتماد به نفس دانش آموزان را تقویت می کند .شوراهای دانش آموزی ، مشاوره همپایان، انجمن اسلامی، بسیج دانش آموزی، گروه های همدرس، انجمن های علمی و ... محمل بسیار مناسبی برای استفاده بیشتر از مشارکت دانش آموزان است.
3– تلاش برای ایجاد جو صمیمی بر مبنای روابط انسانی در مدرسه:
اگر در جو مدرسه رابطه ی رئیس و مرئوس ، رئیس و دانش آموز، دستورات یک طرفه، امر و نهی، نصیحت، پرگویی، ادبیات دلسرد کننده و منفی رواج داشته باشد جو آن مدرسه غیر صمیمی است. در چنین محیطی به مرور افراد از هم دور می شوند؛ حرف همدیگر را کمتر می فهمند؛ علیه هم متحد می شوند ؛ دلسوزی از کارشان محو می شوند؛ افراد فقط به دنبال انجام وظیفه هستند و به نتیجه و کیفیت کار توجه چندانی ندارند؛ کارکنان از هم دلخور و ناراحت هستند؛ فرسودگی شغلی در این محیط بالاست و از همه مهمتر موفقیت در این سیستم دست نیافتنی است و دانش آموزان کم انگیزه بیشتر از سایرین از این محیط در رنج هستند.
بنابراین برای حل این مشکل نیاز است :
1-3)سیستم مدیریتی مدرسه مدل رهبری آموزشی باشد
هر قدر از رئیس بودن به سمت رهبر بودن حرکت کنیم، صمیمیت در مدرسه بیشتر خواهد شد .
School administration and organization |
روابط انسانی در مدیریت آموزشی
فصل اول - روابط انسانی , مفاهیم و محتوا فصل دوم - روابط انسانی و انگیزه های انسانی فصل سوم - روابط انسانی و ادراک فصل چهارم - روابط انسانی و ارتباطات فصل پنجم - روابط انسانی و اختیار فصل ششم - روابط انسانی و قدرت فصل هفتم - روحیـــه فصل هشتم - ساخت گروهـــی فصل نهم - تصمیم گیری فصل دهم - روابط انسانی و رهبر
وقت آن است که ما که وارثان این خونها و بازماندگان شهیدان به خونخفته هستیم، از پای ننشینیم تا فداکاری آنها را به ثمر برسانیم.
نگذارید پیشکسوتان شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمرهتان به فراموشی سپردهشوند.
این نظام به برکت خون شهدا و مبارزات رزمندگان در جهان شناختهشده است.
مقدمه
توفان فکری "BRAIN STORMING" یکی از شناخته شده ترین شیوه های برگزاری جلسات هم فکری و مشاوره بوده و کاربرد جهانی دارد. این روش دارای مزایا وویژگیهایی منحصربه فرد است . درواقع بسیاری از تکنیک های دیگر منشعب از این روش است . در اینجا ضمن معرفی کوتاهی از تاریخچه و تعریف توفان فکری به بررسی قواعداین روش می پردازیم . آنگاه ترکیب اعضا و گروه مشخص می شود و پس از آن روندبرگزاری یک جلسه توفان فکری ارائه می گردد. درنهایت مزایا و معایب این روش معرفی می شود تا دبیران و روسای جلسات بتوانند دامنه کاربرد آن را ارزیابی کرده و درجای خوداز آن استفاده کنند.
این روش توسط الکس اسبورن در سال 1988 معرفی گردید. در آن زمان بنیادفرهنگی اسبورن این روش را در چندین شرکت تحقیقاتی ، بازرگانی ، علمی وفنی برای حل مشکلات و مسائل مدیریت به کار گرفت . موفقیت این روش در کمک به حل مسائل آن چنان بود که ظرف مدت کوتاهی به عنوان روشی کارآمد شناخته شد.
فرهنگ لغت و بستر تعریف توفان فکری را چنین بیان می دارد: "تکنیک برگزاری یک کنفرانس که در آن سعی گروه بر این است تا راه حل مشخصی را بیابد". در این روش همه نظرات در جمع بندی مورداستفاده قرار می گیرند. روش توفان فکری امروزه یکی ازمتداول ترین روشهای تصمیم گیری گروهی است و موجب گسترش و تحول بسیاری ازروشهای مرتبط و مشابه گردیده است . دانشمندان زیادی ازجمله : اسبورن ، کال وهمکاران ، بوچارد، گچکا و همکاران ، دلبگ و همکاران ، لوئس ، ونگاندی و سیج درکتابهای خود به این روش پرداخته اند و جهت ارتقا آن کوشیده اند
در زبان انگلیسی برای هر عددی در ماشین یک حرف انگلیسی را در نظر گرفته اند. این حروف که حروف اصلی هم هستند به وسیله آنها میتوان هر عبارت یا کلمه ای را توسط ماشین حساب نوشت. اما با اندکی ذکاوت!
لیست این حروف و اعداد به شکل زیر است:
0=O
1=I
2=S
3=E
4=H
5=Z
6=G
7=L
8=B
برای نوشتن حروف به وسیله ماشین حساب باید اعداد را به شکل معکوس نوشت ، سپس ماشین حساب را وارون کرد! بدین معنا که اعداد را از جهت دیگر نوشت ، سپس ماشین حساب را دوران داد تا حروف به شکلی کاملأ خوانا دیده شود.
به عنوان مثال برای نوشتن کلمه GOOGLE ، باید اعداد را از حرف E شروع کرد و به G رساند ، یعنی عدد 376006 را وارد ماشین حساب کرد ، سپس ماشین حساب را بر عکس کرد تا به طور واضح واژه google نمایان شود! میتوان از اعداد استفاده کرد. به ویژه به حالت دیجیتالی ماشین حساب این موضوع قابل درک تر میشود.
مثال های دیگر:
0.7734 = HELLO
GLIB = 8176
LOGS = 5607
همان طور که دیدید در کلمه HELLO و کلیه کلماتی که به O ختم میشوند باید پس از زدن 0 یک . نیز وارد کرد.
یکی از دلایلی که در امتحانات درسی اجازه تبادل ماشین حساب داده نمیشود همین ترفند است.
برگرفته شده از : http://www.softestan.ir